به‌منظور افزایش توان اقتصادی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و زمینه‌سازی برای استقلال معیشتی آن‌ها در قالب مشاغل خانگی ، طرح اشتغال فرش‌بافی برای مددجویان مستعد این طرح اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۰۸۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل كميته امداد استان زنجان گفت :يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي كميته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف توانمندسازی آن‌ها از طريق زمینه‌سازی برای مهارت‌آموزی و ايجاد شغل براي مددجويان تحت حمایت این نهاد است.

هدايت صفري با اشاره به اينكه بر اساس استعداد سنجی انجام‌شده استان زنجان از مناطق مستعد ایجاد طرح‌ اشتغال‌ فرش‌بافی است ، افزود: به‌منظور افزایش توان اقتصادی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و زمینه‌سازی برای استقلال معیشتی آن‌ها در قالب مشاغل خانگی ، طرح اشتغال فرش‌بافی برای مددجویان مستعد این طرح اجرا می‌شود.

وي بابیان اینکه طرح اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری بالا است ، ادامه داد : با ارائه تسهیلات پنج ‌تا هفت میلیون تومانی طرح فرش‌بافی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی ایجاد می‌شود.

مدیرکل كميته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه با ایجاد طرح اشتغال فرش‌بافی ، هزار و 939 مددجوی تحت حمایت این نهاد در استان زنجان  در این رشته فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: از مجموع مددجویان فعال تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در رشته فرش‌بافی ، هزار و 923 خانوار در رشته فرش‌بافی ، 10خانوار در رشته گلیم‌بافی و شش خانوار نیز در رشته تابلو فرش مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه درمجموع در شش‌ماهه نخست امسال دو هزار و 148تخته فرش ، گلیم و تابلو فرش توسط مجریان طرح‌های اشتغال فرش‌بافی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته‌شده است ، افزود : مساحت فرش‌های بافته‌شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال سه هزار و 435 مترمربع بوده است.

صفری بابیان اینکه بازاریابی و فروش فرش‌های بافته‌شده توسط مجریان طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات دیگر این نهاد است ، ادامه داد: بیش از دو میلیارد و  440 میلیون تومان از محل فروش فرش‌های بافته‌شده توسط مجریان طرح‌های اشتغال فرش‌بافی در شش‌ماهه نخست امسال از طریق اجرای این طرح برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان درآمدزایی شده است.

 

 

ارسال نظرات