بازدید مسئولین بسیج دانشجویی از دانشکده علوم قرآنی ایلام؛
حجت الاسلام مالمیرگفت: با توجه تاکیدات رهبری پیرامون آرمان خواهی و حضور پویا دانشجویان قرآنی در جامعه، ضمن پیگیری جدی این امر مصرانه خواهان همکاری در جهت حفظ و ارتقای دانشکده هستیم و تحت هیچ شرایطی نباید دانشکده قرآنی ایلام منحل شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۰۲۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از ایلام؛ مسئولین سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام جهت پیگیری مشکلات دانشکده علوم قرآنی از این مرکز آموزشی بازدید به عمل آوردند.
 
 دانشکده قرآنی ایلام دو سالی است که گرفتار مسائل مختلف سیاسی و حواشی شده که بحث  انحلال و انتقال این دانشکده به دانشکده علوم قرانی کرمانشاه مطرح است.

دانشکده با مشکلات خوابگاهی، عدم امکانات رفاهی در خور دانشجویان قرانی ، نبود ساختمان آموزشی مستقل و عدم حمایت مسئولان استانی  دست و پنجه نرم می کند، که دفتر مرکزی دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم به علت عدم حمایت مسئولین استان و کمبود  موقوفات استان، تصمیم به انحلال این واحد آموزشی و انتقال آن به دانشکده علوم قرانی کرمانشاه گرفته است.منحل شدن دانشکده علوم قرآنی مغایر با سیاست بومی سازی پذیرش دانشجو وتاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تعمیم فرهنگ قرآنی و تربیت مفسرین و معلمین قرآنی درجامعه است.

 
در این بازدید حجت الاسلام مالمیر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دانشجویی استان گفت: دانشکده علوم قرآنی یکی از زیبنده ترین دانشگاه های استان است و نباید تحت هیچ شرایطی منحل شود.
 
حجت الاسلام مالمیر گفت: با توجه تاکیدات رهبری پیرامون آرمان خواهی و حضور پویا دانشجویان قرآنی در جامعه، ضمن پیگیری جدی این امر مصرانه خواهان همکاری در جهت حفظ و ارتقای دانشکده هستیم و اجازه نمی دهیم خاطره ای تلخ در تاریخ این استان محروم ثبت شود.
 
وی با بیان اینکه هفته آینده پیگیر مشکل این دانشکده در سازمان اوقاف هستم، افزود: تمام همت خود را به کار می گیریم تابه لطف خدا این مشکل مرتفع شود و چراغ پرنور این دانشکده در استان خاموش نگردد.
 
سرهنگ علیپور، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: دانشگاه محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی علم وتحقق، آرمان گرایی ها و آرمان خواهی ها و هدف گزاری های سیاسی و اجتماعی در جامعه است
علیپور تاکید کرد: انحلال دانشکده قرانی برای مردم فهیم و انقلابی ایلام دردآور است و تلاش می کنیم با همکاری نهادهای مربوطه مشکل این مرکز قرآنی مرتفع شود.
 
پارسا نژاد، به نمایندگی از دانشجویان دانشکده قرآنی ایلام گفت: از مسئولین خواست تا به مشکل بلاتکلیفی این مرکز قرآنی که دو سالی است دانشجویان آن با مسئله انحلال دست و پنجه نرم می کنند، رسیدگی کنند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
 
دانشجویان که باید در آرامش خاطر مشغول تحصیل باشند با دلهره روزافزون سردر گم شده اند  و تمام هم و غمشان حفظ تنها دانشکده قرآنی در استان است.
 
وی با ابراز گلایه از بی توجهی مسئولین و عدم پاسخگویی به مطالبات به حق دانشجویان در راستای رفع مشکلات این مرکز آموزشی اظهار داشت: دانشکده علوم قرآنی درسایر استان ها بدون هیچ مشکلی به فعالیت های خود ادامه می دهند ولی در بی توجهی مسئولین گرفتار مشکلاتی چون نبود مکان مناسب برای ادامه فعالیت این مرکز قرآنی است.
 
پارسانژاد تصریح کرد:دانشکده علوم قرآنی یک مشعل فروزان در استان ایلام است که نباید گذاشت به دلیل کمبود امکانات شعله هایش به دست خاموشی سپرده شوند
 
وی خاطرنژاد کرد: تعطیلی دانشکده علوم قرآنی دریک استان کاملا شیعی زیبنده ی نظام نیست و مسئولین باید رسیدگی کنند تا هرچه زودتر دانشجویان را ازاین شرایط تاسف بار رهایی ببخشند و اجازه ندهند که این مرکز قرآنی در ایلام به خاطر نبود یک ساختمان تعطیل  گردد و زبانزد عام وخاص شود.

ف7.jpg 

ق3.jpg

ق4.jpg

قر1.jpg

ارسال نظرات