فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: پایش دشمنان در تمامی جهات سبب پیروزی ملت ایران می‌شود همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس به یاری ما آمد.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۹۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار عابدین خرم در یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان ارومیه که در محل مصلی این شهر برگزار شد اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی چهار دهه است که در راه شهدا گام برمی‌دارند و این موضوع حسرتی بر دل دشمنان گذاشته است که نمی‌توانند بر ما سلطه پیدا کنند.

وی افزود: ملت ایران اسلامی بسیار وفادارتر از مردم صدر اسلام هستند از این رو به هیچ دشمنی به‌ویژه دولت‌های آمریکا و اسرائیل اجازه نمی‌دهند به کشورمان سلطه پیدا کنند و دین مبین اسلام را خدشه‌دار کنند و این راه هر روز باصلابت‌تر می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اگر خواستار ادامه راه شهدا، نورافشانی و پرتوافکنی در این راه باید نخست راه شهدا که همان راه امام حسین (ع) و دیگر ائمه (ع) است را بشناسیم و درس زندگی خود را از این راه فرابگیریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید بیش از هر زمان دیگری زمان‌شناس باشیم و بتوانیم با بصیرت و آگاهی خود دشمنان خود را بشناسیم و باید موقعیت خود را به خوبی ارزیابی کنیم تا در تشخیص دوست و دشمن خود دچار هیچ اشتباهی نشویم.

خرم با اشاره به سومین رمز ماندگاری شهدا بیان کرد: انسان بعد از این که راه شهدا را شناخت و مسیر خود را انتخاب کرد باید خو را بشناسد چراکه وقتی انسان خود را برای ایثار کردن انتخاب می‌کند باید از هواهای نفسانی دوری کند و از امیال شخصی بگذرد.

وی یادآور شد: باید در زندگی شهدا تأمل کنیم تا سیره آنان را بشناسیم و در زندگی خود از آنان سرچشمه بگیریم به‌گونه‌ای که این شهدا در زمان خود نخبه‌های جامعه بودند و از بهترین شرایط برخوردار بودند ولی شهادت را به این امکانات دنیایی ترجیح دادند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تأکید کرد: مسیر شهدا مسیر نورانی است و فردی که در این مسیر دچار هواهای نفسانی و مشکلات دنیایی شود نمی‌تواند در این راه گام بگذارد و اگر در این راه باشد از راه خارج می‌شود و باید با معرفت و باور این مسیر را انتخاب کرد.

خرم تصریح کرد: امروز باید تا آخرین نفرات دشمن پایش کرد چراکه این مهم می‌تواند سبب پیروزی شود و امروز نقش شهدای مدافع حرم ضمن مدافع حرم بودن مدافع اساس اسلام هستند و از باور، بنیان و شرف انسانیت دفاع می‌کنند و در مقابل جبهه باطل ایثار می‌کنند.

وی اظهار داشت: جبهه حق و حقیقت نیازمند سرباز اسلامی است و کسی که به دنبال ورود در دشمن از سر سازش است اگر آمادکی را نداشته باشد در نهایت شکست را به دنبال خواهد داشت و صلح با سازش به‌صورت طبیعی اصلا امکان‌پذیر نیست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: جوانان تأثیر بسیاری در دفاع دارند به‌صورتی که بیش از 70 درصد شهدای هشت سال دفاع مقدس را جوانان تشکیل می‌دادند و جوانانی که امروز از مرزوبوم ما دفاع می‌کنند به سبب آموزه‌های دینی و رهبری هستند.

وی خاطرنشان کرد: زندگی برای همگان شیرین است و باید توجه کرد جوانان برای چه دلیلی از این شیرینی‌ها گذر می‌کنند و دلایل دینی، اخروی، عشق به ولایت، رهبری، باور، آموزه‌های دینی و میهن می‌تواند مهم‌ترین موضوع در این میان باشد.

 

ارسال نظرات