خبرهای داغ:
برای نخستین بار؛

چهاردهمین جشنواره شعر کوثر با گستره شمالغرب برگزار می شود

چهاردهمین جشنواره شعر کوثر برای نخستین بار به صورت منطقه ای و با حضور استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی مرند برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۷۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند با اعلام این خبر اظهار داشت: اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در نظر دارد، چهار دهمین جشنواره شعر کوثر را با هدف شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی ائمه اطهار(ع) و پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت برگزار کند.

مهران فرجی گفت: این جشنواره با موضوع  ابعاد شخصیتی و توصیف مقام و منزلت والای حضرت فاطمه زهراء (س) و بانوان ذکر شده در قرآن کریم و معصومین (س) و توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن با  حضور شاعران و فرهیختگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، زنجان و همدان برگزار می شود.

وی در خصوص مقررات چهاردهمین جشنواره شعر کوثر یادآور شد؛

١ – این جشنواره ویژه شاعران شمالغرب کشور و استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، زنجان و همدان می باشد .

٢ – نحوه ارسال آثار تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مرند به نشانیmarand.farhang.gov.ir از قسمت منوی ثبت نام در جشنواره امکان پذیر خواهد بود. لذا به آثاری که به صورت دستی و یا پرینت شده ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

٣ – از هر شاعر حداکثر ٣ اثر برای هر بخش پذیرفته خواهد شد .
٤ – دبیرخانه جشنواره اشعار ارسالی را در قالب یک کتاب چاپ و منتشر خواهد نمود .
٥ – به آثاری که در جشنواره های قبلی شرکت نموده اند ترتیب اثر داده نخواهد شد .
٦ – تکمیل فرم ثبت نام برای هر یک از آثار ارسالی به همراه یک قطعه عکس از شاعر ضروری است .

٧- دبیرخانه جشنواره پس از بررسی اولیه آثار و اعلام هیئت انتخاب ، نسبت به صدور اطلاعیه و آثار راه یافته به بخش رقابتی اقدام خواهد کرد.

٨- اشعار ارسالی می توانند در دو بخش فارسی و ترکی آذری ارسال شوند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اولیه آثار به جشنواره را دوشنبه ٧ اسفند ماه ١٣٩٦ خواند و افزود: در تاریخ ١٧ اسفند ماه ٩٦  چهاردهمین جشنواره شعر کوثر به کار خود پایان خواهد داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها