واگذاری فعالیتهای سوادآموزی به معلمان استان

معلمان کهگیلویه و بویراحمدی می توانند در فعالیتها ی سواد آموزی شرکت کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۶۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
مدیر کل دفتر طرح و برنامه و تأمین منابع سازمانواگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به معلمان نهضت سواد آموزی کشور در نشست مشترک گروه ارزیابی سازمان سواد آموزی در یاسوج گفت: معلمان استان به ویژه در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند در فعالیت‌های سواد آموزی شرکت کنند.
رسول جمشیدی افزود: برای تحقق برنامه‌ها سواد آموزی معلمان نیز نمی‌توانند با شناسایی و جذب افراد بی سواد در امر سواد آموزی مشارکت کنند.
وی ادامه داد: این طرح که به ویژه برای معلمان مناطق عشایری و روستایی پراکنده که در محل تدریس خود سکونت دارند یک فرصت است، که با عقد قرار داد حق الزحمه آن را نیز دریافت می‌کنند.
رسول جمشیدی اضافه کرد:ساماندهی آموزشیاران، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمند سازی، نظارت مستمر بر فعالیت‌ها، آزمون‌ها و برون سپاری فعالیت‌های سواد آموزی از برنامه‌های بهبود و کیفی بخشی فعالیت‌ها است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: با توجه به اینکه جمعیت بی سواد روستایی استان حدود ۷۷ درصد است معلمانی که در این مناطق سکونت دارند در تسریع سواد آموزی مشارکت کنند.
هادی زارع افزود: وجود ۱۲ هزار معلم در استان ظرفیتی ارزشمند برای تحقق برنامه‌های سواد آموزی است.
وی ادامه داد:هم اکنون بخش زیادی از این فعالیت‌ها برون سپاری و ازسوی ۱۰ تشکل و مؤسسه مردم نهاد انجام می‌شود.
خواهش نیک معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه جمعیت هدف سواد آموزی استان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است گفت: هم اکنون ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر در این گروه سنی در استان بی سواد هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار