خبرهای داغ:
در هشتمین سالروز شهادت پاسداران شهید، شوشتری و محمدزاده در شهر سرباز، یادواره شهدای وحدت در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد
کد خبر: ۸۹۳۵۹۱۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در هشتمین سالروز شهادت پاسداران شهید، شوشتری و محمدزاده در شهر سرباز، یادواره شهدای وحدت در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

سردار سید حسین مرتضوی در یادواره شهدای وحدت گفت: حضور مردم در یادواره شهدا، نشان‌دهنده حاکمیت ارزش‌های اسلامی در کشور و عشق و ارادت مردم به آرمان‌های شهدا است.

وی افزود: مسیر نورانی شهدای وحدت، شرایطی را به‌وجود آورده که انسجام و به‌هم پیوستگی در جهت حفاظت از منافع انقلاب اسلامی در تمام جامعه نهادینه شده است‌.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با اشاره به اقدامات سرداران شهید شوشتری و محمدزاده،در منطقه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روزگاری دشمن می‌خواست در سیستان و بلوچستان متمرکز شده و اختلاف‌افکنی کند، اما سرداران شهید باعث ایجاد وحدتی مثال زدنی در منطقه شدند و اینک شیعه و سنی در کنار هم در مقابل دشمن ایستاده‌اند. شهیدان وحدت، خط‌‌‌شکنان حرکت راهبردی نظام اسلامی بودند.

وی به رابطه عمیق سپاه و مردم اشاره کرد و بیان داشت: این ارتباط منطقی بین سپاه و مردم،امروز هم مورد تحمل آمریکا و اذنابش نیست. شهدای وحدت مظهر محبت، مردم‌یاری و مردم دوستی سپاه بودند. آن‌ها گوشه‌ای از عظمت و محبت سپاه را به تصویر کشیدند و به دوستان و دشمنان رسالت و آمال سپاه را برای عزت و اقتدار ایران اسلامی نشان دادند.

وی افزود: مردم منطقه روز به روز محبتشان به این شهدا بیشترمی‌شود. ارتباط بین سپاه و آحاد مردم و مسئولان بعد از حرکت اخیر پوچ و بی‌منطق دشمنان اسلام دوباره بروز پیدا کرد. تمام مردم ایران اسلامی میزان اعتماد و ارادت خود را به سپاه اعلام کردند.

فرمانده سپاه خراسان شمالی ادامه داد: دشمن به دنبال جدا کردن سپاه از بدنه مردم بود ولی اخلاص پاسداران و خواست خدا، برای خدمت صادقانه این نهاد به انقلاب اسلامی، توطئه آن‌ها را ناکام گذاشت.

مرتضوی با اشاره به اولویت‌های سپاه پاسداران تصریح کرد: خدمت به آحاد مختلف جامعه مهم‌ترین هدف و اولویت سپاه است. این خدمات نوعی مبارزه کارآمد با آمریکا است و بهترین مبارزه است و امروز افتخار سپاه این است که خادمی لایق و شایسته برای تمام مسلمانان جهان است.

وی گفت: رسالت سپاه فقط در جغرافیای ایران نیست و هرجا به مظلومی اهانت شود، سپاه برای دفاع از مظلوم حضور دارد. هر جا که انقلاب و اهدافش باشد، سپاه هم حضور دارد.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع)  با بیان اینکه ایران اسلامی امروز بر قله اقتدار، صلابت، امنیت و افتخار قرار دارد گفت: بدون شک همه این موفقیت ها و پیروزی ها را مدیون شهدا هستیم و باید راه شهید و شهادت برای جامعه ما، همیشه زنده و پویا و باعث حرکت روز افزون انقلاب اسلامی باشد.

سردار سید حسن مرتضوی با بیان اینکه استکبار جهانی و نظام سلطه با همه توان در مقابل نظام ما صف آرایی کرده است، افزود: این موضوع بحث جدیدی نیست چرا که در طول تاریخ بشریت و اسلام همیشه کفر و نفاق مقابل قوای اسلام بوده است.

وی گفت: خون شهدای وحدت در منطقه سیستان، موانع  سر راه وحدت شیعه و سنی را برداشت و یک وحدت بی نظیر و کاربردی در آن منطقه شکل گرفت.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) استان با بیان اینکه شهدای ما به این باور و معرفت رسیده بودند که کلام و بیان امام راحل در واقع کلام خداوند سبحان ، پیامبر و ائمه اطهار(ع) است افزود: اگر ملت ما به ویژه جوانان به این باور برسند عقب نشینی ، شکست و نابودی دشمن در همه عرصه ها حتمی است.

وی همچنین با اشاره به یاوه گویی های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، جوشیده از متن مردم و فدایی اسلام ، انقلاب ، رهبری و مردم است.

در 26 مهرماه سال 1388 بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز، سرلشکر شهید شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرتیپ  رجبعلی محمد زاده فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسیدند.

همزمان با این برنامه در استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان یاد و خاطره شهداء وحدت گرامی داشته خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها