بر اساس هماهنگی انجام‌شده 622مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای اجرای مسکن مهر با حمایت این نهاد در سطح استان زنجان خانه‌دار شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۰۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه داشتن سرپناه امن از نیازهای اولیه هر انسان است، گفت: رویکرد کمیته امداد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف تأمین نیازهای جامعه هدف به‌ویژه در بخش مسکن است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه تأمین مسکن از مسائل پیچیده جوامع مختلف است ، افزود: به جهت اثربخش و هدفمند بودن خدمات مسکن کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت از خدمات موردنظر مهم این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

وی از بهره‌مندی 24 هزار خانوار از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان با جمعیت 41هزار و 600نفر خبر داد و اظهار داشت: خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان شامل زنان سرپرست خانوار ، سالمندان ، ایتام ، بیماران خاص و صعب‌العلاج است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی انجام‌شده از مجموع خانوارهای بهره‌مند از خدمات کمیته امداد استان زنجان ، چهار هزار و 168 خانوار فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب هستند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه دو هزار و 739 مورد خدمات مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته ارائه‌شده است ، گفت : به‌منظور ارائه خدمات مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پنج میلیارد و 100میلیون تومان در سال گذشته از محل منابع داخلی کمیته امداد و کمک‌های مردمی هزینه شده است.

وی  با اشاره به اینکه دو هزار و 543 مورد از خدمات مسکن ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته در قالب تعمیرات کلی و جزئی مسکن بوده است ، بیان کرد : ساخت یا خرید 152 واحد مسکن مددجویی شهری و روستایی و تکمیل و بهره‌برداری از  44 واحد مسکن نیمه‌تمام از خدمات مسکن ارائه‌شده به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از آمادگی کمیته امداد استان زنجان برای ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان زنجان در صورت تأمین زمین رایگان از طریق دستگاه‌های مرتبط و یا خیران  خبر داد و افزود: هدف‌گذاری شده است مددجویان فاقد مسکن  یا دارای مسکن نامناسب تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در بازه زمانی سه تا پنج‌ساله خانه‌دار شوند.

وی به بسترسازی برای بهره‌مندی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از مسکن ارزان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس هماهنگی انجام‌شده 622مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای اجرای مسکن مهر با حمایت این نهاد در سطح استان زنجان خانه‌دار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات مسکن ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت بر اساس اولویت انجام می‌شود ، گفت : خانوارهای مددجویی دارای عائله بالا ، خانوارهای سرپرست بیمار خاص و صعب‌العلاج  وزنان سرپرست خانوار عائله‌مند از اولویت‌های مهم کمیته امداد استان زنجان برای ارائه خدمات مسکن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح رضوان به‌منظور بسترسازی برای مشارکت خیران در حوزه خدمت‌رسانی به خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد : افزایش اعتماد مردم باهدف ارتقاء مشارکت در برنامه‌های اجرایی این نهاد در بخش‌های مختلف مهم‌ترین اولویت کمیته امداد در حوزه کارکردی خود است .

صفری همچنین بیان کرد : با فراهم شدن زمینه مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان در کنار رفع نیازهای مددجویان تحت حمایت این نهاد در بخش خای مختلف ، خیران نیز به فیض خدمت به نیازمندان می‌رسند.

وی با اشاره به مشارکت 778میلیون تومانی خیران زنجانی در ارائه خدمات مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد درسال گذشته ، افزود : به‌منظور ارائه خدمات اثربخش به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در بخش مسکن بیش از 190میلیون تومان نیز از محل صدقات پرداختی خیران زنجانی در سال گذشته هزینه شده است .

صفری با قدردانی از مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان و دعوت از خیران برای مشارکت در طرح رضوان و خانه‌دار شدن مددجویان تحت حمایت این نهاد ، گفت : خیران زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه 8877  ، شماره‌گیری #024*8877* و نرم‌افزار سکه با دانلود از کافه بازار به‌صورت غیرحضوری و مراجعه به دفاتر کمیته امداد یا تماس تلفنی با شماره 33778195 به‌صورت حضوری به‌منظور کمک به خانه‌دار شدن مددجویان تحت حمایت این نهاد در است

 

ارسال نظرات