در نشست‌خبری مسئولان بسیج دانشجویی
مسئولان بسیج دانشجویی در نشستی ضمن ارزیابی تجربه تاریخی ایران در مذاکره با غرب، بر ضرورت مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا تاکید کردند.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۷۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست‌خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با عنوان "تجربه تاریخی ملت ایران در مذاکره با غرب" در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

ایروانی: آمریکا تلاش می‌کند ما را در داخل به خود تحریمی وادار کند

ایروانی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره برجام یادآور شد: پس از توافق برجام نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه به لیست تحریم ها نیز اضافه کردند و افراد جدیدی نیز تحریم شدند و اینها در زمان ریاست اوباما بود.

وی با اشاره به اینکه امروز فراز و نشیب های موجود بین ایران و آمریکا به جایی رسیده که کاسا به عنوان مادر تحریم ها در دستور کار ترامپ قرار گرفته است، گفت: این تحریم ها اگر به صورت رسمی اجرا شود دقیقا به معنای همان پاره کردن برجام است.

ایروانی خاطرنشان کرد: سوالی که در مورد سخنرانی جمعه شب رئیس جمهور آمریکا مطرح است این است که آیا این سخنان نقض برجام نیز محسوب می شود یا نه در پاسخ باید بگوییم که در ماده 29 برجام آمده تمامی دول‌‌ باید متعهد شوند که تمامی فعالیت‌هایی که موجب نرمالیزه شدن روابط تجاری و مسائل اقتصادی ایران می شود جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت متوسل به اروپا شده است، تصریح کرد: در این هفته سه دولت اروپایی آلمان، ایتالیا و فرانسه طی بیانیه‌ای از برجام حمایت کردند اما در این بیانیه‌ها نسبت به فعالیت‌های موشکی کشورمان واکنش نشان دادند.‌ دولت آمریکا تلاش می‌کند تا ما را در داخل به خود تحریمی وادار کند تا مجبور به خروج از برجام شویم و در نهایت بگویند ایران خودش از برجام خارج شده و آمریکا عامل آن نبوده است.

محمدیان: برخی کشورهای اروپایی‌ مواضع شدیدی علیه فعالیت‌های موشکی گرفتند

محمدیان، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نیز در این نشست گفت: برخی می‌گویند برجام آن قدر مستحکم بوده که ترامپ نتوانست آن را پاره کند به همین دلیل آن را به کنگره فرستاده در حالی که این گونه نیست زیرا تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان تصویب شده است.

وی افزود: بنابر مکانیسمی که در توافق هسته‌ای وجود دارد چه آمریکا و چه ایران به کمیسیون برجام شکایت کند، ایران همچنان باید به برجام متعهد باشد و اگر از این توافق خارج شود، اجماع سنگین تری علیه ما شکل خواهد گرفت.

محمدیان تاکید کرد: گفته می‌شود در صورت خروج آمریکا از توافق، ایران با اروپا این مسیر را ادامه می‌دهد، ولی برخی کشورهای اروپایی‌ها مواضع شدیدی علیه فعالیت‌های موشکی، منطقه‌ای و حقوق بشر ایران گرفته‌اند.

آبکار: بررسی سند برجام ضروری است

به گزارش تسنیم،آبکار، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در این نشست با بیان اینکه برجام با احساسی کردن موضوع مذاکرات نهایی شد، گفت: بحث‌های امنیت ملی، دفاعی، موشکی و توان انرژی کشور که باید در لایه‌های بالای نظام مطرح شود، با کشیده شدن به سطح مردم و احساسی کردن آن مسائل و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

آبکار با تاکید بر ضرورت بررسی سند برجام افزود: برخی‌ها تلاش می‌کنند که اروپا و آمریکا را از هم جدا کنند و موضوع اروپای خوب را مطرح می‌کنند، طرف اروپایی سیاست یکی به میخ یکی به نعل را در مورد ایران در پیش گرفته است. بعد از سخنرانی جمعه شب ترامپ، اروپایی‌ها ضمن اعلام حمایت از برجام، به دغدغه‌های خود در زمینه فعالیت‌های موشکی کشورمان نیز تاکید کردند.

آبکار افزود: مسئولان باید توضیح دهند که آیا اروپا و ترامپ در نوع دشمنی با ایران با هم مسئله داشته و یا اینکه آن‌ها در نوع مواجهه خود با کشورمان مشکل دارند؟

علوی: ترامپ نمونه بدون رتوش سیاست و اخلاق آمریکاست

محمدعلی‌علوی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: ترامپ سرمایه‌دار نمونه بدون روتوش سیاست و اخلاق آمریکایی است، شاید آمریکایی‌ها به ما بگویند تروریسم و یا بگویند که برجام منافع آمریکا را تامین نمی‌کند و این توافق بدترین توافق برای کشورشان است، اما در واقع از آن راضی هستند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب راه علاج مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی مطرح کرده‌اند، امروز برادران برخی از آقایان که فرمانده اقتصاد مقاومتی‌اند متهم به فساد اقتصادی هستند و این با اقتصاد مقاومتی ناسازگار است.

علوی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل روزی نقشه نیل تا فرات را در سر داشتند، اما امروز این رویا به کابوس تل آویو و هیفا تبدیل شده و ما باید از این درس بگیریم.

ارسال نظرات