رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه در آیین زنگ ورزش در هنرستان ورزش نیرومند این شهرستان، با تاکید بر لزوم توجه به ورزش همگانی و قهرمانی در شهرستان ها گفت: رویکرد علمی در توسعه رشته های ورزشی و نیز اخلاق مداری حلقه های مفقوده ورزش قهرمانی است.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۲۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی نوائی، افزود: توجه به اخلاق و معنویت در ورزش به ویژه در بین ورزشکاران می تواند موجب رشد فرهنگی و نیز زمینه ساز تعالی و افتخار آفرینی در عرصه های ورزشی شود.
وی ادامه داد: مردمی بودن و اخلاق مدار بودن باید به عنوان ویژگی بارز ورزشکاران کشورمان باشد لیکن الگویی چون جهان پهلوان تختی به عنوان اسطوره اخلاق در ورزش در دهه های اخیر در عرصه ورزشی کشور تکرار نشده است.
وی اضافه کرد: نگاه علمی به ورزش و بهره گیری از علوم روز برای توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی نیز راهبردی اساسی در عرصه تربیت ورزشکاران و افتخارآفرینی در این عرصه باید مورد توجه مسئولان و مربیان ورزشی قرار گیرد.
وی گفت: خروج از نگرش و شیوه های سنتی در ورزش قهرمانی نیازمند توسعه علمی و تربیت نیروهای متخصص از جمله در هنرستان ها و آموزشگاه های ورزشی در جامعه است.
وی با بیان اینکه ورزش فرصتی برای خودسازی در مسیر رشد فرهنگی و اجتماعی نسل آینده است افزود: وجود زیرساخت های آموزشی و تربیتی برای توسعه ورزش همگانی و نیز ورزش قهرمانی امری ضروری بوده و باید مورد توجه تمامی نهادها و مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: هنرستان ها و مدارس ورزش به عنوان راهکاری اساسی در مسیر توسعه ورزشی نوجوانان و جوانان، گام مهمی در تربیت ورزشکاران افتخار آفرین برای ایران اسلامی خواهد بود.
در این آیین زنگ ورزش به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به صورت نمادین در هنرستان حاج مجید نیرومند مراغه نواخته شد.

ارسال نظرات