معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در نخستین نشست کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم سایبری و فضای مجازی، گفت: قهر و بی توجهی با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به بهانه آلوده بودن آن، درست نیست.
کد خبر: ۸۹۳۵۸۲۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا مسعودی فر، افزود: در این زمینه باید توجه داشت که احیا و تلاش برای پویایی شعائر اسلامی در هر فضا و مکانی وظیفه هر مسلمانی است.
وی اظهار کرد: برخورد سلبی با فضای مجازی، فضا را برای سوء استفاده کنندگان از این فضای وسیع باز و آماده می کند و اگر پیش بینی های لازم برای پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی صورت نگیرد، به طور قطع در آینده نزدیک دچار مشکلات عدیده خواهیم شد.
مسعودی فر، بر تشکیل شورای پیشگیری از جرایم و آسیب های فضای مجازی در استان با هدف تصمیم گیری، آسیب شناسی، فرهنگ سازی، آگاهی دهی و آموزش پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه تأکید کرد.
وی ادامه داد: فضای مجازی اکنون به فضایی حقیقی تبدیل شده که بسیاری جرایم می تواند در آن رخ دهد، بنابراین تهدیدات فضای مجازی را باید جدی گرفت و در شناسایی تهدیدهای جدید پیشقدم بود که اطلاع رسانی در این زمینه ها امری بدیهی و لازم است.
 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت و تهدیدات موجود در فضای مجازی استان، گفت: گستردگی، نهفتگی و تنوع سه مشخصه تهدیدات سایبری و آسیب پذیری حوزه های فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.
احمد جهانسری، فضاهای مجازی، کانال ها و گروه های تلگرامی و اجتماعی را از جمله تهدیدات احتمالی دشمن در حوزه سایبری اعلام کرد.

ارسال نظرات