یک فعال فرهنگی بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان را حاکی از عدم دلسوزی برای بحث تعلیم و تربیت دانست و گفت: دولت، هوای معلمان را همیشه باید داشته باشد نه فقط در مانورهای انتخاباتی.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۲۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، محمدامین مظلوم خداشهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی تهران نیوز ، آموزش و پرورش را رکنی اساسی در کشور دانست و اظهار داشت: اما متاسفانه توجه چندانی به آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از مسئولان دولت به اهمیت این مورد واقفند اما کار موثری برای تحول بنیادین در این مکان مهم انجام نمی‌دهند.

این فعال فرهنگی خطاب به مسئولان دولتی عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های صحیح حرکت کند و سند تحول بنیادین اجرایی گردد، کشور از لحاظ علم و تحقیق غنی خواهد شد.

خداشهری افزود: اما اگر چنانچه آموزش و پرورش به حال خود رها شود، این زیرساخت لطمه خواهد خورد و ضررهای ناشی از آن غیر قابل محاسبه خواهد بود که مسئولان باید به این موضوع هم توجه داشته باشند.

از سرمایه‌گذاری در بحث تعلیم و تربیت دریغ نکنید

وی هم‌چنین به لزوم سرمایه‌گذاری در بحث تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: بارها شنیده شده که آموزش و پرورش بسیار هزینه‌بر است اما مسئولان بدانند که هر چه‌قدر هم در زمینه تعلیم و تربیت هزینه کنند در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نباید از اختصاص بودجه به این مکان مهم دریغ کنند.

عضو سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران یادآور شد: دولتمردان و سران نظام بیش از پیش توجه کنند که لازمه‌ تربیت نسلی محکم، قوی، بااراده، مبتکر، پیشرو و فعال آن است که بستری مناسب برای معلم، دانش‌آموز، اولیا، طراحان و نویسندگان کتاب‌های درسی فراهم شود.

از مانع‌تراشی برای ادامه تحصیل معلمان پرهیز کنید

خداشهری در ادامه سخنانش ابراز داشت: برای اینکه مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده به درستی انجام شود باید دولت شرایطی را فراهم کند تا آمادگی معلمان در ابعاد مختلف بالا برود نه اینکه برای ادامه تحصیل آن‌ها مانع‌تراشی کند!

وی هم‌چنین به لزوم اهمیت دادن به دانشگاه فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: بی توجهی به این دانشگاه گاهی اوقات بیانگر عدم دلسوزی مسئولان برای مقوله تعلیم و تربیت کشور است.

این فعال فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان را تنها مرجع پرورش معلم دانست و درخواست کرد: خواهش من به عنوان یک دبیر که فارغ التحصیل این دانشگاه هستم از مسئولان این است که دانشگاه فرهنگیان را جدی بگیرند، هر چه می‌توانند برای آن سرمایه‌گذاری کنند و تکلیف ریاست این دانشگاه را نیز سریع‌تر مشخص کنند.

حکایت معلمانی که فقط در ایام انتخابات مهم می‌شوند

دولت، هوای معلمان را همیشه باید داشته باشد نه فقط در مانورهای انتخاباتی. این جمله را مظلوم خداشهری مطرح و تصریح کرد: قدرت، آبرو و اعتبار کشور بیش از هر چیز وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده‌ نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند.

استفاده سیاسی از فرهنگیان ممنوع!

وی در ادامه طرح انتقاداتش استفاده سیاسی از معلمان را در تعارض با شأن آن‌ها دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان نیز به این نکته اشاره کردند و فرمودند «از سال‌های دهه‌ ۶۰ همواره به کسانی که قصد داشتند از معلمان مانند ابزار سیاسی استفاده کنند، اعتراض داشتند چرا که معلمان همچون الماسی قیمتی هستند و نباید آن‌ها را بازیچه قرار داد».

عضو سابق شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در پایان خطاب به مسئولان مربوطه خاطرنشان کرد: معلمان دارای بالاترین منزلت اجتماعی در جامعه هستند و نگاه به آموزش و پرورش باید هم در سطوح فرهنگی و سیاسی و هم در سطوح اجرایی متحول و نقش‌های جدید مدرسه و معلم به ‌خوبی تدوین شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا
ارسال نظرات