خبرهای داغ:
دختر نهبندانی روشندل حافظ قرآن گفت: توانایی مالی پرداخت هزینه قرآن با خط بریل را نداریم و حال که تنها ضبط صوت خانه مان خراب شده است کار من لنگ مانده و باید منتظر بمانم.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۲۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دستانش برجستگی های کاغذ را لمس می کرد و از کتابی که معجزه آخرین پیامبر الهی است می گوید. از قرآن ، کتابی الهی برای نجات و هدایت بشریت.

 اگرچه دیدگانش قادر به دیدن آیات قرآن نبود اما چشم دلش روشن تر از دیدگانی بود که خداوند به همه مخلوقاتش هدیه داده است.

 فاطمه شهابی دختر نوجوان روشندلی است که موفق به حفظ بیش از 5 جزء قرآن کریم شده است.

 به بهانه روز عصای سفید به سراغ فاطمه رفتیم، با تماس تلفنی که با پدر فاطمه انجام شد قرار بر بعد از تعطیلی مدرسه فاطمه گذاشته و ما راهی منزل شان شدیم.

 خانه ای کوچک ومحقر، ساده وبی آلایش، اگر چه در منزل فاطمه بویی از تجملات نمی آمد. اما صفا و معنویت برگرفته از آیات قرآن در این خانه موج می زد و انسان را وادار به گپ وگفت می کرد.

 پدر و مادر فاطمه کنار ما نشستند و به رسم ادب مهمان نوازی نمودند.

 فاطمه دختری محجبه و با ایمان وارد اتاق می شود نور قرآن از صورت این دختر نوجوان نهبندانی می بارد.

 بعد از احوالپرسی مقابلمان می نشیند و با لحنی متین به سوالاتمان پاسخ می دهد .

فاطمه گفت: نابینا به دنیا آمده ام ، و از همان سنین ابتدایی که دیگر بچه ها به مدرسه می روند من هم راهی مدرسه شدم .

 وی افزود: آن روزها وقتی یادم می آید گریه ام می گیرم ، من که چشم برای دیدن نداشتم و دوستانم پله های یادگیری را پشت سر می نهادند و من فقط شنونده بودم تا اینکه خانم معلمی به من خط بریل را آموخت و من دعاگویش هستم.

 دختر روشندل نهبندانی اظهار داشت:علاقه من به قرآن و تشویق پدر و مادرم باعث شد که من به حفظ قرآن روی آورده و با صوتی که گوش می دادم موفق به حفظ گردیدم.

 او خاطر نشان کرد: من آیات قرآن را با چشم دل می بینم و آیات قرآن دل و روحم را روشن می کند.

 از موفقیت هایش می گوید که در مسابقات قرآنی موفق به کسب بهترین ها شده و امتیازات خوبی را از آن خود کرده است.

فاطمه می گوید: پدرم کارگر است و مایحتاج زندگی مان را به سختی به دست می آورد چه برسد که بخواهد برای من امکاناتی فراهم کند تا من راحت تر به حفظ ادامه دهم.

 او می گوید: توانایی مالی پرداخت هزینه قرآن با خط بریل را نداریم و حال که تنها ضبط صوت خانه مان خراب شده است کار من لنگ مانده و باید منتظر بمانم.

 نوجوان نابینای نهبندان می گوید: معلولیت برای من محدودیت نیست چرا که علاوه بر حفظ قرآن در امر تحصیل نیز در زمره موفق ترین دانش آموزان قرار دارم و با مادرم در کار خانه کمک می کنم.

 دختر روشندل حافظ قرآن از آرزوهایش می گوید و از اینکه دوست دارد در آینده معلم شود و به نابینایان درس بیاموزد.

 فاطمه ادامه می دهد: من و امثال من و دیگران که به عنوان معلول شناخته می شویم باید مانند سایرین در اجتماع حاضر شویم و منتظر دلسوزی های دیگران نباشیم چرا که خواست خداوند بوده تا ما را به این شکل خلق کند و ما هم باید مانند سایرین روی پاهای خود ایستاده و توکل به خدا داشته باشیم.

 

با آرزوی موفقیت برای همه نابینایان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها