مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس:

رصد فضای سیاسی جامعه رسالت شاعر آیینی است

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: رصد فضای سیاسی جامعه رسالت شاعر آیینی است و شاعران باید به این مهم توجه کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۱۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سنندج، حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش نغمه‌سرایان آئینی اهل تسنن کشور که در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در راستای گرامیداشت شعر آیینی برگزار شده و اصولا بشریت کلام را به مقدار اثرگذاری و اثرپذیری که در عمق وجود مخاطب گذاشته تقسیم‌بندی کرده‌اند.

وی افزود: در صدر اسلام وقتی آیات نورانی قرآن نازل شد و مردم بخاطر تاثیرگذاری و تاثیرپذیری عمیق آیات قرآن کریم زمانکیه از این کلام وحی آگاه شدند، شوکه شدند و عده‌ای فکر می‌کردند سحر و جادو است و عده‌ای آنرا شعر بیان کردند، چون تاثیر گسترده‌ای بر دل مخاطبین داشت.
وی خاطر نشان کرد: تاثیر شعر در عمق وجود مخاطب بالا و سریع و عمیق و ماندگار است و به همین دلیل موفقیت‌های بشری از این باور و مسیر منتقل شده است.

شعر کانالی برای بیان وجود شاعر به دیگران است
مسوول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس یادآور شد: شعر از راه‌ها و کانال‌هایی است که انسان می‌تواند تمام وجود خود را به دیگران منتقل کند.
حجت‌الاسلام باباشاهی در خصوص تاریخ شعر و شاعری در اسلام گفت: در قرون اولیه اسلام به دلیل اینکه عمده فکر و انرژی مسلمانان به قرآن معطوف بود کسی کمتر طرف شعر می‌رفت.
وی بیان کرد: دشمنان اسلام برای مقابله با قرآن به شعر روی آوردند و دشمنان اسلام برای مقابله با قرآن به شعر روی آوردند و برای کوباندن فرامین اسلامی به شعر روی آوردند.

شعری که ضد اسلام باشد، محکوم است
وی با بیان اینکه شعری که ضد اسلام و ارزش‌ها باشد محکوم است، اضافه کرد: بنابراین مسلمانان از همین عرصه وارد شدند و با زبان شعر اسلام و دین، آیات و هویت اسلامی خود را با زبان شعر له بشریت رساندند.

مسوول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس گفت: بزرگان دین اسلام شعر را ترویج و شاعران را دعوت کردند تا تشویق و حمایت شوند و شعر مورد توجه بزرگان ما در طول تاریخ بوده است و رسالت شاعران و محتوای شعری آن‌ها باید مورد توجه باشد.

باباشاهی اظهار کرد: ما پرچمدار آزادی و آزادگی و مبارزه با ظلم و ظالم هستیم و در جهان حکومتی نیست که شعار او مبارزه با ظلم باشد جز کشور ایران اسلامی و آمریکا شیطان بزرگ است که حاکمیت دینی در برابر این شیطان و ظلم‌هایش ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به رسالت و وظیفه شعرای آئینی بیان کرد: رصد فضای سیاسی جامعه رسالت شاعر آیینی است و باید بگونه‌ای عمل کند که بتوانند فضای سیاسی جامعه را رصد کنند.

وی اضافه کرد: رهبر فرمودند: دچار تحریفی برای تاریخ اسلامی هستیم و یکی از این تحریفات آن است که جای ظالم و مظلوم عوض شده است و دهه ۶۰ را دهه مظلومیت مردم ایران عنوان کرده که شعر آیینی باید این مظلومیت را نشان دهد چرا که بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر از جوانان کردستانی به شهادت رسیدند و عده‌ای از روحانیون نیز به واسطه حق‌گویی دستگیر و شهید شدند.

مسوول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس گفت: وجود پنج هزار و ۴۰۰ جوان و نوجوان و ۲۳ هزار نفر شهید انصار و مهاجر در این استان نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است و شاعران آئینی باید این‌ها را با شعر به مردم منتقل کنند.

باباشاهی اضافه کرد: وظیفه شعر و شاعران آیینی آن است که بتواند هویت دینی و ارزشی را به نسلی که از آن بی‌خبرند، بشناسانند.
ارسال نظرات