خبرهای داغ:
نشست مادرانه با موضوع «تربیت حسینی» در پایگاه حضرت رقیه حوزه حضرت زینب(س) ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) سپاه قم برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۱۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

برپایی نشست مادرانه با موضوع «تربیت حسینی» در پایگاه حضرت رقیه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «فاطمه سلیمی» استاد حوزه طی سخنانی در نشستی صمیمی با حضور مادران بسیجیان پایگاه حضرت رقیه(س) با اشاره به نگرش جامعه مذهبی نسبت به معصومین(ع) اظهار داشت: تفاوت معصومین با بقیه مردم تنها در وحی  است ولی این مورد، تنها شأن آنان نیست و باید به بعد نورانی این بزرگواران نیز توجه کنیم چراکه این بزرگواران قبل از اینکه به دنیا بیایند بعد نورانی داشتند.

وی بیان کرد: روایت داریم که ائمه(ع) 80 هزار سال قبل از خلقت آدم، خانه خدا را طواف می‌کردند و اصلاً ملائکه پرستش خدا را از معصومین(ع) آموختند. در ادعیه ما به این بعد نورانی بسیار توجه شده است، مثلاً در زیارت حضرت‌زهراء(س) آمده: «سلام بر تو ای ممتحنه‌ای که امتحان شدی قبل از آنکه خدا تو را خلق کند.»

این استاد حوزه  در مورد شأن ائمه(ع) نسبت به انبیاء(ع) بیان کرد: خدا، ماجرای خلقت‌اش را حسینی شروع می‌کند یعنی مجموع آنچه به امام‌حسین(ع) مربوط می‌شود سرفصل خلقت خداست یعنی انبیاء(ع) با این برنامه باید به دنیا بیایند چون هدف از خلقت، امام‌حسین(ع) بوده است. و بقیه ماجرای خلقت، بر اساس آنچه برای امام‌حسین(ع) قرار بوده پیش بیاید چیده می‌شود. ما انبیاء(ع) را دنباله اهل‌بیت(ع) نمی‌دانیم و شأن اهل‌بیت(ع) والاتر از انبیاء(ع) است. تمام معجراتی که به انبیاء(ع) داده شد نیز الان در دست امام‌زمان(عج) است.

سلیمی  در مورد تربیت حسینی انبیاء(ع) در قرآن گفت: تمام آیاتی که خدا در مورد انبیاء(ع) آورده است، مواجهه آنان با امام‌حسین(ع) و تربیت‌های حسینی است. مثلاً در ماجرای خلقت آدم(ع)، آنجایی که ملائکه شکایت می‌کنند و می‌گویند کسانی می‌آفرینی که خونریزی کنند؟ خدا جوابی را می‌دهد که مانند همان نگاه حضرت‌زینب(س) به ماجرای کربلاست که فرمودند به جز زیبایی ندیدم. توبه آدم(ع) نیز استفاده از باب الحسین بود و از اسماء اهل‌بیت(ع) برای شفاعت استفاده کرد.

وی در مورد ماجرای کشتی حضرت‌نوح(ع) و ارتباط آن با سفینة النجاة بودن امام‌حسین(ع) اظهار کرد: ماجرای حضرت‌نوح(ع) نیز شباهت‌های زیادی به ماجرای امام‌حسین(ع) دارد، مثلاً کشتی نوح(ع) تمثیلی از سفینة النجاة بودن امام‌حسین(ع) است تا مردم درک کنند امام‌حسین(ع) چطور می‌تواند کشتی نجات باشد. حتی چوب‌هایی که برای حضرت‌نوح(ع) از بهشت آورند تا کشتی را بسازد ملقب به اسماء اهل‌بیت(ع) بود.

سلیمی  در مورد شباهت حضرت‌ابراهیم(ع) با امام‌حسین(ع) گفت: بیشترین کسی که از امام‌حسین(ع) بهره برد، حضرت‌ابراهیم(ع) بود، یکی از آن ماجراها ماجرای ذبح بود که خدا این ماجرا را به عقب بینداز تا ذبح عظیم رخ بدهد، ماجرای درون آتش رفتن و خروج به سلامتی شباهت به ماجرای امام‌حسین(ع) دارد که شهدای نینوا نیز هیچ دردی از آن شمشیرها نچشیدند و خدا این درد را از آنان برداشت.

وی افزود: به همین ترتیب ماجرای کوه طور رفتن مانند ماجرای کربلا رفتن امام‌حسین(ع) است؛ ماجرای تولد مسیح(ع) توسط حضرت‌مریم(س) مانند ماجرای تولد امام‌زمان(عج) است؛ ماجرای ناقه صالح(ع) شباهتی با ماجرای امام‌حسین(ع) دارد و موارد زیاد دیگری که موجود است.

ارسال نظرات