خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است دولت عراق باید با آرامشی که منطقه کرکوک را تحت تصرف خود درآورد، اربیل و سلیمانیه را نیز به خاطر مردم اقلیم کردستان کنترل کند.
کد خبر: ۸۹۳۵۵۹۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان را خطای استراتژیک و تاریخی دانست و گفت: این اقدام ظلم به ملت کردستان تلقی می شود و طبق قانون اساسی عراق، تمامیت ارضی این کشور مورد توجه است و دولت مکلف به حفاظت از مرزهای این کشور است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس با اشاره به تصرف کرکوک ازسوی نیروهای دولت مرکزی عراق تصریح کرد: توصیه می کنیم با حفظ آرامش آنچه که  حقوق اساسی ملت عراق است رعایت شود و در راستای انسجام به عراق می توان تلقی کرد و مصلحت را در درکنار ماندن مردم ازسوی دولت عراق می دانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه کردها نباید بازیچه محدوده خارج از مرزهای عراق شوند، عنوان کرد: هیچ سودی برای اقلیم کردستان در این روابط نیست و کشورهای همسایه نیز آسیب می بینند.

رنجبرزاده همچنین اضافه کرد: دولت عراق می توانست خیلی زودتر از این ها کرکوک را تصرف کند و حتی در حال حاضر نیز می تواند به راحتی تمام اقلیم کردستان را بدون جنگ و خونریزی بگیرد اما تا حدی مدارا می کند چون نمی خواهد به کردها آسیب برسد و قصد دارد خواسته های عمومی مردم را در فضایی دموکراتیک بپذیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط فعلی دشمن به کردستان طمع کرده است لذا دولت عراق ناگزیر به در اختیار قرار گرفتن کرکوک شد و حتی باید این روش را در خصوص سایر نقاط کردستان ازجمله اربیل و سلیمانیه نیز صورت دهد تا فتنه به طور کامل پایان یابد.

وی افزود: کاری که در کردستان صورت گرفت متضاد با پیگیری خواسته های مردمی است و همه پرسی با قانون تضاد داشت با این حال باز هم دولت عراق باید از طریق مذاکره موضوع همه پرسی و نتیجه آن را منتفی بداند و باید کردستان عراق به دامن اصلی مادرش بازگردد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مصلحت مردم عراق، ترکیه، سوریه و ایران در صلح و آرامش و حفظ تمامیت ارضی کشورهاست از این رو حدود کشورها باید مورد توجه قرار گیرد نمی توان به خاطر تفاوت قومیت ها و مذاهب کشورها را تکه تکه کرد که مطابق هیچ منطقی نیست که بارزانی دنبال می کرد و صرفا منطق اسرائیلی پشت آن بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها