خبرهای داغ:
دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان تهران گفت: تصور زائران نسبت به کوتاهی مسافت و امنیت بالا در مهران، منجر به ترغیب زائران و افزایش ترافیک در این مرز شده است .
کد خبر: ۸۹۳۵۵۲۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا گودرزی درخصوص علت ازدحام جمعیت در مرز مهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد اربعین کشور، به منظور سهولت در تردد زائران، باید بار ترافیکی در مرزها کنترل شده  و از ازدهام جمعیت در مرز مهران کاسته شود.

وی افزود: مرزهای مهران، چذابه، شملچه و خسروی به عنوان مسیر تردد برای زائران معرفی شده است اما در طی سه سال گذشته حجم وسیعی از زائران همچنان از مرز مهران تردد می کنند در حالی که تمامی امکانات در دیگر مرزها  فراهم شده است و زائران می توانند بدون مشکل از سه مرز دیگر استفاده کنند.  

دبیرستاد اربعین استان تهران خاطرنشان کرد: کوتاهی مسافت مرز مهران تا عراق، منجر به ترغیب مسافران به انتخاب این مسیر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی می شود،در حالی که افزایش تردد از این مرز منجر به بار ترافیکی سنگین در مسیر می شود و دسترسی به وسایل حمل و نقل را دچار مشکل می کند. 

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه و خوزستان امکانات در سطح مناسبی برای زائر ان حسینی فراهم شده است و خدمات تآمین شده است بنابراین تقاضا داریم زائران تا حد امکان این مرزها را برای سفر به کشور عراق انتخاب کنند. همچنین مرز خسروی نیز برای اولین بار آماده انتقال زائران است و می تواند سهم به سزایی در کاهش حجم  بار ترافیکی زائران در مرزهای دیگر داشته باشد. 

گودرزی اذعان داشت: تأمین امنیت در مهران یکی دیگز از علل استقبال زائران از این مرز است در حالی که  بر اساس توافقات انجام شده با کشور عراق، امنیت در دیگر مرزهای برقرار و تأمین شده و شرایط برای استفاده از این مسیرها آماده شده است .

 سخنگوی ستاد اربعین استان تهران یادآور شد: امسال  کنترل ویزا و پاسپورت در مرزها با حساسیت بیشتری انجام می شود و کشور عراق از ورود افراد  فاقد این مدارک به کشورش به شدت جلوگیری می کند، بنابراین به مردم توصیه می شود در طی روز های باقی مانده به اربعین، برای اخذ این مدارک اقدام کنید و از حضور در مرزها بدون ویزا باید خودداری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها