عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آیین گرامیداشت شهدای مدافع آذربایجان شرقی و یادبود شهید حججي با بیان اینکه شهدا عملی زیبا و کار جادوانه ای در تاریخ با شهادت خود انجام دادند، برگزاری یادواره ها را کلاس تربیتی نسل جوان برای شناخت عمل و سیره شهدا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۶۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را مهم ترین هدف یادواره ها خواند و افزود: اکنون فضای جامعه با شهدای مدافع بهترین بستر برای شناساندن راه شهدا به نسل جوان است.

وی با تاکید به اینکه شهدا نیازی به تجلیل ندارند و تجلیل و تکریم آن ها نشان دادن ارادت مردم به راه شهداست، افزود: مردم در تشییع شهید حججي از هر قشری آمده بودند تا نشان دهند راه شهدا را پاس می دارند به طوری که بسیاری از تحلیل گران حضور میلیونی مردم را در تشییع این شهید بیشتر از راهپیمایی بزرگ بیان کردند.

وی تقویت و ترویج روحیه مقاومت را از اهداف دیگر تجلیل شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با شهادت خود اعلام کردند هنوز دشمن داریم پیامی که در قرآن آمده است.

آیت الله بوشهری تصریح کرد: بنا به روایتی خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است حالا ترامپ با ادبیاتی که لایق مردم ایران نیست حرف بزند، ادبیاتی که نشان از شکست آن ها در برابر روحیه مقاومت مردم و شهدای مدافع دارد.

یادواره شهدا کلاس تربیتی نسل جوان/شهید حججيی نگین انگشتری در میان ملت

آیت الله بوشهری تحدید بیعت با شهدا را از دیگر اهداف آیین های تجلیل از شهدا خواند و تاکید کرد: آمده ایم به شهدا بگوئیم آماده آشنایی با اهداف و پای بندی به آن ها هستند.

امام جمعه قم اظهارداشت: دشمن ایان هراسی را در دنیا ترویج می کند در حالی که مردم ایران به برکت خون شهدا و ولایت مداری خود الگوی مقاومت برای مردم دنیا شده اند.

آیین گرامیداشت شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی شب گذشته با حضور خانواده شهید حججی در سالن مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها