خبرهای داغ:
مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: 6 استان معین استان کرمانشاه در زیرساخت اربعین حضور دارند و استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان خدمات رسانی برای استان کرمانشاه در مرز خسروی را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۵۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

6 استان معین کرمانشاه در زیرساخت اربعین حضور دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیمردان طالبی در جلسه ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه دو کمیته زیر نظر ستاد خدمات شهری و کمیته بحران است، اظهار داشت: یکی از اقدامات این کمیته در درون استان و دیگری در خارج از استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان معین ما، استان کرمانشاه است، گفت: در بخش درون استانی اقداماتی از قبیل تشکیل جلسه کمیته زیرساخت خدمات شهری و پیگیری مصوبات آنها، پیگیری ارتباطات در داخل مسیر و در داخل موکب ها، پیگیری حمل و نقل، پیگیری پخش شرکت فرآورده های نفتی، پیگیری اقدامات صدا و سیما که در آن ایام باید ارائه و اطلاع رسانی شود، هشدارهای مربوط به هواشناسی از طریق این ستاد انجام می شود.

مدیرکل بحران استانداری همدان تصریح کرد: آموزش و پرورش و اوقاف نیز اسکان زائرین را برعهده دارند، خودپردازها، پوشش بیمه ای، همچنین زیرساخت های برق در موکب ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین بحث برون استانی است که در خصوص اعزام اتومبیل و تمام ماشین آلات شامل چهار دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر و گریدر و دو دستگاه ماشین آتش نشانی است که همه آماده خدمات رسانی هستند.

طالبی در ادامه افزود: 6 استان معین استان کرمانشاه در زیرساخت اربعین حضور دارند و استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و همدان خدمات رسانی برای استان کرمانشاه در مرز خسروی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌ها برای استقرار زائرین آماده است، تصریح کرد: اتوبوس‌ها و ماشین‌های حمل زباله و خدمات شهری برای مرز آماده شده است، برای اینکه ازدحام زوار صورت نگیرد و فقط از مرز مهران وارد عراق می شوند.

مسئول کمیته امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ستاد اربعین در استان همدان نیز با بیان اینکه یکی از اساسی ترین کارهای زیربنایی، صدا و سیما است، در خصوص ترویج امنیت مردم در راه‌ها گفت: سپاه به عنوان کمیته امنیتی بسیجیان را اطلاع رسانی کرده است و بازگشت‌ها از مهران و قصرشیرین است که تا 72 ساعت بعد از اربعین نیروهای امنیتی و انتظامی آمادگی این را دارند که به زائرین خدمات ارائه دهند.

پورمرادی تاکید کرد: امسال سعی خواهد شد که مسائل تصادفات زنجیره ای همانند سال گذشته اتفاق نیفتد همچنین با فرماندهی ارشد نظامی آجا و پادگان سوم زرهی و تیپ 32 انصارالحسین(ع) هماهنگ شده که اگر مسائلی پیش آمد زائرین به این مکان ها انتقال یابند.

وی در خصوص جلوگیری از اقدامات بیوتروریستی عنوان کرد: به تمام نیروهای انتظامی در خصوص ایمنی اتوبوس ها و جاده ها اطلاع رسانی شده که در زمان بروز مشکل فنی در مکان های امن نگهداری شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات