خبرهای داغ:
مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین در استان همدان خبر داد
مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین در استان همدان گفت: سال گذشته حدود 9 هیئت خادمین الزهرا(س) داشتیم که امسال به 25 هیئت ارتقاء یافت که از ابتدای محرم فعال شدند و تا پایان اربعین نذورات را جمع آوری می کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۱۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳

فعالیت 25 هیئت خادمین الزهرا(س) در اربعین حسینیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی در جلسه ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: سال گذشته حدود 9 هیئت خادمین الزهرا(س) داشتیم که امسال به 25 هیئت ارتقاء یافت که از ابتدای محرم فعال شدند و تا پایان اربعین نذورات را جمع آوری می کنند و خدماتی را که باید ارائه شود از طریق این 25 هیئت است که فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص نماز جماعت در موکب‌ها چه داخل و چه خارج برای هر موکب آمادگی داریم و برنامه ریزی شده است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌ریزی‌های این کمیته، هدایت نذورات در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین به صورت کانالیزه شده توسط افراد خاص که آنها نیز به موکب ها متصل هستند، صورت می گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین در استان همدان تاکید کرد: طراحی بنر در موکب‌ها در اختیار شهرداری است که در ایام اربعین 100 عدد بنر استفاده می شود و همچنین 50 مسجد و حسینیه در استان برای موکب ها اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: بروشورهایی برای این ایام طراحی شده که محور این بروشورها توصیه های مهم بهداشتی در بحث پیاده روی و آب است که سعی شده سنت ها در عراق توضیح داده شود و رعایت شود.

دشتکی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو در خصوص همکاری برای تهیه محصولات فرهنگی در موکب های استانی بیان داشت: همچنین در زمینه تهیه کتابچه جیبی نیز به تعداد 4 هزار جلد توزیع شده است.

وی در ادامه در خصوص جلسات توجیهی برای خادمین و مسئولین موکب های افزود: جلسات توجیهی برای خادمین و مسئولین موکب ها برگزار شده که در کنار آن یک جلسه توجیهی نیز برای مبلغین و مداحان انجام شد و نکات آموزشی در 6 پوستر به صورت متنی و تصویری تهیه شده که در مجموع 12 هزار چاپ شده که 2 هزار عدد از آن توزیع شده است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین در استان همدان عنوان کرد: پوسترهای مخصوص راهنمای زائرین نیز که برخی از آن به صورت بنر تهیه شده در سطح استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی باید در این زمینه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: از اقدامات این کمیته سازماندهی تیم‌های بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس، آموزش‌ها براساس دستورالعمل انجام می‌شود، تهیه پرسشنامه از دیدگاه زائرین و گزارش تیم های اعزامی جمع بندی و ارسال می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات