خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خبر داد

پیش‌بینی تردد 2 میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی از همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون و 500 هزار نفر زائر اربعین حسینی از استان همدان تردد کنند که باید آمادگی پذیرایی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر را داشته باشیم و شرایط را برای تردد زائرین فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۸۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

پیش‌بینی تردد 2  میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی از همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد اربعین استان همدان اظهار داشت: یکی از الزامات کار ما این است که به الزامات قانونی و سیاسی و فرهنگی عراق احترام بگذاریم.

وی گفت: داشتن ویزا یکی از الزامات است که باید مورد توجه قرار گیرد و به جد دنبال شود و برای افرادی که بدون ویزا خارج می شوند 3 سال زندانی دارد و برای کاروان‌ها و هیئت‌های حسینی برنامه‌ریزی و شبکه‌سازی کنیم و از ظرفیت بسیج در لایه های مختلف استفاده شود تا به شکل سازمان یافته انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه گردنه اسدآباد حساسیت بالایی دارد و سال گذشته این مسیر را اصلاح کردیم، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود امسال محورهای پرتردد زائرین به خصوص محورهایی که تصادف در آن زیاد است از جمله آورزمان اگرچه کم ترافیک است اما متاسفانه تلفات زیادی می‌گیرد و همچنین محور اسدآباد که باید اصلاح شود، مورد بازنگری قرار گیرد و یک تیم ویژه در این ایام به این مناطق اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق مهران انجام می‌شود، افزود: اعزم‌ها از ساعت 8 صبح الی 14 صورت می‌گیرد.

الهی‌تبار افزود: مراکز خدمات مردمی در مسیر زائران از جمله آپاراتی‌ها، تعمیرگاه‌ها، تعویض روغنی، امداد خودرو، حمام و ... باید آماده اردائه خدمات باشند.

وی ادامه داد: همچنین از طریق ستاد مردمی اربعین از طریق شبکه پیام رسان به مردمی که وارد همدان می شوند خیر مقدم عرض شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه همه باید برای خدمات رسانی آماده باشند، تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد اقلام مورد نیاز از عراق تهیه شود و همچنین از تمام ظرفیت ها و هیئت های مردمی و شهرداری ها و دهداری‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین استفاده کنیم و رسانه‌ها نیز می توانند در تنویر افکار عمومی مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه در مجموع فضای شهر و استان باید حال و هوای اربعین را داشته باشد، عنوان کرد: میراث فرهنگی نیز بسته‌هایی را برای معرفی استان و ویژگی های و جاذبه های آن در اختیار زائران قرار دهد.

الهی‌تبار در ادامه افزود: تمام تصمیماتی که در سطح استان انجام می گیرد فرمانداران باید به صورت مصوب داشته باشند و موکب ها نیز از فرمانداران مصوبات را بگیرند چراکه ستاد اربعین شهرستان با فرمانداری است.

وی گفت: تمام افرادی که موکب ها را هدایت می کنند باید شناسنامه داشته باشند و مشخص شود که متولی کیست و باید متعهد شود که بر همه چیز نظارت دارد و هر نهاد، سازمان و اداره ای که وارد کار می شود باید تضمین کافی را به ستاد اربعین بدهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در خصوص مسیرهای تردد یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون و 500 هزار نفر زائر از استان همدان تردد می‌کنند و باید آمادگی پذیرایی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر را داشته باشیم و شرایط را برای تردد زائرین فراهم کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: استان همدان به عنوان استان معین کرمانشاه تعیین شده و هیئت‌ها در آنجا مستقر شده و همچنین در خصوص مسائل برون مرزی در داخل ایران ایستگاه صلواتی و در خارج از ایران موکب برپا می شود که استان همدان در کربلا و نجف 11 موکب  فعال دارد که مکان‌ها مشخص شده است.

الهی تبار در خصوص اسکان اضطراری زائران افزود: یکی بخش هلال احمر پیش بینی کرده و آن حسینیه ها و مساجد است که باید مشخصات آنها به هلال احمر داده شود و در  این خصوص مسائل امنیتی و بیوتروریستی از مهمترین مسائل است که باید در موکب ها و ایستگاه های صلواتی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کمیته‌ها باید مستندسازی و مستندات خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا در پایان از اقدامات کمیته ها تجلیل شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات