خبرهای داغ:
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از خیرین نمونه انجمن حمایت از زندانیان هشترود گفت: زندان ها نقش بسزائی در تامین امنیت جامعه دارند و با نگهداری مجرمان اقدامات تامینی لازم برای جلوگیری از تکرار جرم را انجام می دهند.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۵۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جمشیدی اظهار داشت: باید در بحث آموزش زندانیان تلاش بیشتری صورت گیرد تا زمینه برای عدم بازگشت مجدد زندانیان فراهم شود و آن ها سعادتمندانه به خانه های خود برگردند.

جمشیدی افزود: اکثر زندان های استان فرسوده هستند ولی به علت کمبود اعتبارات در شرایط برای بازسازی آن ها فراهم نیست و زندان هشترود هم جزو آن هاست.

مدیرکل زندان های استان بیان کرد: با تلاش روحانیون مستقر در زندان های استان تاکنون 1700 زندانی از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کرده اند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای هم که با سازمان های فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی داشته ایم بیش از 3700 نفر از محکومین حبس بالای شش ماه مدرک معتبر بدون ذکر نام زندان دریافت می کنند تا بعد از آزادی تسهیلات خوداشتغالی نیز دریافت کنند.

جمشیدی اضافه کرد: بصورت میانگین یک هزار نفر از زندانیان استان در حوزه های مختلف مشغول به کار هستند و ماهانه حقوق دریافت می کنند که در صورت کمک خیرین می توانیم این میزان را نیز افزایش دهیم.

وی بیان کرد: 10 انجمن حمایت از زندانیان در استان فعال است که 1500 خانواده از زندانیان را تحت پوشش دارند که درآمد سالانه آنها صرف خانواده زندانیان می شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: خانواده های زندانیان قربانیان اصلی هستند که گرفتار یک زندان با میله های فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می شوند و باید مورد توجه قرار گیرند و تا دچار آسیب های اجتماعی نشوند.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: مکان زندان هشترود مناسب نیز و باید اعتبار لازم برای ساخت آن در محل جدید اختصاص یابد.

اسداللهی دادستان هشترود نیز گفت: حمایت از خانواده زندانیان ضروری است و انجمن حمایت از زندانیان باید در این زمینه گام های اساسی بردارد.

در این آیین از خیرین نمونه که در طول سال با انجمن حمایت از زندانیان هشترود همکاری داشتند تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها