معاون وزیر ارتباطات خبر داد

جزئیات نحوه شکایت پیامکی از پیامک‌‌های تبلیغی شخصی/فقط پیامک سیم‌کارت‌های مزاحم مسدود می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با اعلام جزئیات سامانه دریافت شکایت پیامکی از پیامک‌های تبلیغی شخصی گفت: تعداد شکایات از شماره‌های شخصی مزاحم در یک بازه زمانی بررسی می‌شود و فقط قابلیت پیامک آن مسدود خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۳۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات، جزئیات فعالیت سامانه پیامکی دریافت شکایات پیامک‌های مزاحم شخصی را تشریح کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و از ابتدای آبان‌ ماه به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: مشترکان برای ثبت شکایات از پیامک‌های مزاحم از سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می‌شوند باید شماره سیم‌کارت را به صورت کامل شامل شماره 11 رقمی برای مثال 09xxxxxxxxx را به سرشماره 195 ارسال کنند.

فلاح جوشقانی درباره روش بررسی پیامک‌های مزاحم توضیح داد: در این بررسی در یک بازه زمانی مشخص تعداد پیامک‌هایی که توسط سیم‌کارت گزارش شده ارسال شده در نظر گرفته می‌شود و اگر در این بازه تعداد شکایت‌ها برای مثال بیش از 50 شکایت بود شماره مزاحم تشخیص داده می‌شود.

وی تأکید کرد: در مرحله آزمایشی تعداد شکایت‌ها از سیم‌کارت مزاحم برای اینکه یک سیم‌کارت مزاحم تشخیص داده شود نهایی نشود و در فرایند کار سامانه مشخص خواهد شد.

به گزارش فارس، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اگر سیم‌کارت مزاحم تشخیص داده شود فقط پیامک‌ سیم‌کارت مزاحم مسدود می‌شود و تمام ارتباط سیم‌کارت مسدود نخواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بررسی سیم‌کارت‌های مزاحم هرگز محتوایی نیست و به محتوای پیامک‌ها ورود نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این سامانه به صرف دریافت یک یا چند شکایت اکتفا نمی‌شود و تعداد شکایت از شماره‌هایی که مزاحم تشخیص داده می‌شوند باید به یک حدنصاب منطقی برسد.

فلاح جوشقانی تأکید کرد: با توجه به اینکه مبنای کار سامانه دریافت گزارش‌های مردمی است از مشترکان درخواست می‌کنیم که حتماً در این سامانه مشارکت کنند و شماره‌های مزاحم را گزارش دهند.

ارسال نظرات