در مراسم تکریم و معارفه استاندار بوشهر؛

مسئولین بوشهری با همدلی بیکاری را ریشه کن کنند/ دولت نگاه جدی نسبت به بوشهر داشته باشد

بوشهرـ وزیر کشور گفت: امروز همه باور داریم که محور توسعه کشور اقتصادی است که با اجرای اقتصاد مقاومتی با محور حمایت از تولید داخل و مردم این حرکت با سرعت اجرایی و استانداران نیز از اقتصاد مقاومتی حمایت خواهند کرد و درصد بیکاری در بوشهر با همکاری و همدلی بین مسئولین می‌تواند به‌ خوبی کنترل شود.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۹۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مراسم تکریم و معارفه استاندار بوشهر با حضور وزیر کشور، معاون پارلمانی وزارت کشور، نماینده مقام معظم رهبری در استان، مجمع نمایندگان، مدیران ادارات، معاونین استانداری، شهرداران و بخشداران، اصحاب رسان و ائمه جمعه برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تکریم و معرفی استاندار بوشهر بابیان اینکه تغییرات برای پیشرفت است، گفت: دولت تدبیر امید در سال 92 در حالی دولت را تحویل گرفت که با چالش‌های بسیاری مواجهه و با تحریم و تهدیدهای ابرقدرت‌های جهان روبرو بود.

وزیر کشور با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا، اظهار کرد: دولت با موضوع بسیار بزرگ برجام روبرو شد که ترامپ با ادبیات سخیف و با موضع ضعف آمریکا پاسخ‌هایی را مطرح کرد و این موضع‌ گیری ترامپ سبب شد که تمام دنیا از ایران حمایت کند که نشان از پیروزی ملت ایران است و جمهوری اسلامی ایران با وحدت ملی مقابل آن ایستاد.

رحمانی فضلی افزود: امروز همه باور داریم که محور توسعه کشور اقتصادی است که با اجرای اقتصاد مقاومتی با محور حمایت از تولید داخل و مردم این حرکت با سرعت اجرایی و استانداران نیز از اقتصاد مقاومتی حمایت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: درصد بیکاری در بوشهر با همکاری و همدلی بین مسئولین می‌تواند به‌ خوبی کنترل شود.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مصطفی سالاری در سال 92 به‌ گونه‌ای به‌عنوان استاندار بوشهر انتخاب شد که هیچ سابقه‌ای به‌ عنوان مدیریت استانداری نداشت که با همکاری مسئولین استان بوشهر و تعامل با مرکز توانست به‌ خوبی استان را مدیریت کند.

بوشهر می‌تواند آلبوم توسعه و پیشرفت ایران باشد

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بابیان اینکه ایران اسلامی پرچم‌ دار آزادی علم در جهان است، گفت: امروز جهان اسلام به‌ عنوان حرکت آزادی علم است و ایران مسئولیت که پرده تاریک را به روشنایی و صبحی نورانی برای ظهور آماده کند.

امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: ایران هیچ‌گاه در تاریخ به اقتدار انقلاب اسلامی نداشته است و هر روز این انقلاب با محوریت ولایت‌فقیه قوی‌تر می‌شود و دشمنان اسلام روزبه‌روز ضعیف‌تر و ناتوان‌تر می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: هیچ‌گاه آمریکا مانند امروز نبوده است که از ادبیات غلط استفاده کند و تحلیل‌های نادرست داشته باشد و رئیس‌جمهور آمریکا با سخنان خود نشان داد از یک انسان سطح پائین کشورهای دیگر نیز کم‌تر است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه انقلاب اسلامی از انقلاب‌های آسمانی است، عنوان کرد: استان بوشهر در طول تاریخ به دلیل اینکه دارای موقعیت جغرافیایی و استراتژیک با 800 کیلومتر مرز آبی کرانه‌ای است.

این استاد حوزه بیان کرد: استان بوشهر در عرصه فرهنگی نه اینکه معدنی برای تولید فرهنگ است بلکه خورشیدی برای درخشیدن فرهنگ در خلیج‌فارس است و بسیاری از کشورهای منطقه فرهنگ خود را از استان بوشهر گرفته و علمای زیادی را از بوشهر وارد ایران کرده‌اند.

صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های قابل‌ توجهی در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی، شیلات، نیروگاه، فرهنگ، سیاست و غیره دارای جایگاه بسیاری مهمی است که در برخی از شاخصه‌ها ممتاز است.

وی ادامه داد: اهمیت استان بوشهر به گونه است که هر موقع ابرقدرت‌ها می‌خواستند به حکومت ایران فشار وارد کند به استان بوشهر حمله می‌کردند که نمونه آن می‌توان به بریتانیا اشاره کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر اظهار کرد: بوشهر می‌تواند آلبوم توسعه و پیشرفت ایران به شکل دانش‌بنیان باشد.

امام‌جمعه بوشهر با تشکر از تلاش‌های 4ساله سالاری استاندار سابق بوشهر، اظهار کرد: همه مسئولیت مدیریت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر به عهده‌ دارید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه از ظرفیت استان بوشهر به‌ خوبی استفاده‌ نشده است، خاطرنشان کرد: استاندار جدید نباید توجه ای داشته باشد که استان را چگونه تحویل گرفته است بلکه باید به فکر این باشد که استان به چه وضعیتی تحویل خواهد داد و بنگریم که بعد از خود چه اتفاقی رخ‌داده است.

صفایی با درخواست از وزیر کشور، تأکید کرد: استان بوشهر در موضوع خدمت به کشور فوق‌العاده است، اما بهره استان از منابع بسیار اندک است، نگاه منطقه‌ای به منابع موجود در استان داریم اما مردم انتظار دارند دولت به بوشهر نگاه ملی داشته باشد.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های مستقر در استان که مردم میزبان خوبی برای آن‌ها هستند به بوشهر توجه ویژه داشته باشند و نگاه جدیدی نسبت به بوشهر در دولت ایجاد شود.

دولت توجه جدی به مطالبات مردم استان بوشهر داشته باشد

محمدباقر سعادت رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: به‌ عنوان نماینده مردم در خانه ملت از رئیس‌جمهوری دولت تدبیر و امید، وزیر کشور و هیات وزیران به جهت انتصاب سالاری از فرزندان این استان برای استانداری گیلان و انتصاب گراوند برای استانداری بوشهر تشکر و امیدواریم نتایج تجربیات  این افراد بتواند توسعه پایدار داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر  اظهار کرد: نمایندگان در تلاش هستند تا رضایت مردم را جلب کنند که اگر غیرازاین باشد عکس‌العمل آن به‌ صورت خارج شدن ما از ریل نمایندگی توسط مردم، خود را نشان خواهد داد.

سعادت افزود: توجه جدی به مبحث  اشتغال جوانان برای کاهش میزان بیکاری با توجه به وجود مصوبه سهم اشتغال 50 درصدی بومیان استان در تأسیسات نفتی در دولت‌های گذشته، توجه ویژه به جذب سرمایه‌گذاری خارجی  و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی برای سرمایه‌گذاری در استان برای بهبود کسب‌وکار برای اشتغال پایدار، تمرکز بر صنعت گردشگری، اتصال راه‌آهن بوشهر به شیراز، ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر و توجه به رفع مشکل کمبود آب به‌خصوص در بخش کشاورزی از عمده‌ترین مطالبات مردم استان بوشهر از دولت و استاندار جدید است.

مسئولین نگذارند هرکسی موجب تفرقه و توسعه استان شود

مصطفی سالاری استاندار سابق بوشهر گفت: در طول فعالیت به‌عنوان استاندار بوشهر هیچ‌گاه مصلحت خود به مصلحت مردم اولویت نداده‌ام و تلاش کردیم که دستاوردها ما را مغرور و مشکلات ما را ناامید نکنند.

استاندار گیلان در بوشهر اظهار کرد: ازجمله فعالیت‌هایی صورت گرفته در استان خودم بوشهر که موجب خرسندی‌ام شد می‌توان به کاهش تلفات جاده‌ای، ارتقاء کنکور از ۲۲ به ۱۶، رفع مشکل ته لنجی و رفع محدودیت‌های روستاهای هم‌جوار بوشهر اشاره کرد.

بابیان اینکه درخواستی از مسئولین استان دارم، افزود: طرح تقویت بنیه علمی یکی از طرح‌های خوبی بود که آغاز شد و باقدرت ادامه پیدا کند، استاندار جدید را حمایت کنید و نگذارید هرکسی با هر عنوانی موجب متفرقه و مانع انجام مسئولیت اصلی ایشان شود.

در پایان از تلاش‌های 4ساله مصطفی سالاری تقدیر و عبدالکریم گراوند به‌عنوان استاندار بوشهر معرفی شد.

/انتهای پیام

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار