عضو حزب مؤتلفه در گفت و گو با "بسیج":

آمریکا منفور در بین مردم دنیا و زخم خورده عربده می‌کشد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا در جریان داعش زخم‌خورده ایران است و درصدد است با یاغی خواندن ایران خود را تخلیه روانی ‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۸۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

احمدعلی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر حامی تروریست خواندن ایران اظهار داشت: ترامپ علیرغم اقبال عمومی بسیار پایین در آمریکا روی کار آمد و در همان ابتدای تصاحب مسند قدرت با موج مخالفت‌های مردمی در آمریکا مواجه شد و بعد از آن سعی کرد با وضع قوانین شاذی همچون منع ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به این کشور و رفتارهای هیستریکی که در مجامع عمومی از خود نشان داد تا افکار عمومی دنیا را متوجه خود کند و مردم آمریکا احساس شرم می‌کنند از وضعیت این رئیس‌جمهور که مایه تحقیرشان شده است.
وی افزود: هر چه می‌گذرد آمریکا که خود را شیر میدان می‌دانست از این شیر که تنها از یال و کوپال برخوردار و فاقد دندان و به ناتوانی خود واقف است برای اینکه خودی نشان دهد هرازگاهی عربده می‌کشد تا تفهیم کند هنوز سلطان جنگل است غافل از آنکه نه دیگر قانون جنگل بر دنیا تسلط می‌کند و نه دیگر آمریکا سلطان جنگل است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رابطه آمریکا را با کره شمالی در وضع بحرانی دانست و خاطرنشان کرد: هر روز با نواختن ناقوس جنگ از سوی مقامات کره شمالی این کشور و کشمش‌های فی مابین وضع پیچیده‌ای برای آمریکا ایجاد کرده است روابط این کشور با ترکیه در چالش قرار دارد و با وضع سخت‌گیری در صدور روادید برای اتباع این کشور از سوی آمریکا مواجهه با اقدام متقابل ترکیه شده و همچنین کشور کانادا و مکزیک نیز بر سر پیمان تجارت آزاد با آمریکا دچار مشکل شده‌اند و از همه مهمتر شکست‌های روز به روز او در منطقه خاورمیانه و جمع شدن بساط داعشی که خود ایجاد کرده و برای شکست خط مقاومت به او دل بسته بود و اکنون در حال احتضار است در ایجاد خشم او بر علیه ایران بی‌تأثیر نیست.
* گفتمان تسلط یک جانبه در دنیا فروریخته است
مقدم بیان کرد: اکنون که وضع دیپلماسی خارجی آمریکا روز به روز این کشور را بیشتر در تنگنا قرار داده و بر انزوای روز افزون او افزوده چاره‌ای ندارد جز اینکه خودی نشان دهد و با عربده کشی عرض اندام کند و شاخ و شانه‌ای بکشد هر از گاهی ایران و کره شمالی، دو کشور استکبار ستیز دنیا را تهدیدات توخالی کند.
وی اضافه کرد: ترامپ مصداق عینی شیطان غافل است از آنکه گفتمان تسلط یک جانبه در دنیا فروریخته و با ابزار زور صحبت کردن کارایی آن رنگ باخته است و یا بداند امنیت منطقه خاورمیانه ملعبه دست او نیست که هرگونه خواست عروسک‌های خیمه شب بازیش را به رقص درآورد تا جیره‌خوارانش طرح نظمی نوین در خاورمیانه بریزند هر چند که هر نقشه‌ای طراحی کنند نمی‌توانند نام خلیج فارس را به خلیج عربی تغییر دهند.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه اخیراً کشورهای اروپایی نیز در تبعیت محض از آمریکا تجدید نظر کرده و افزود: اروپا در مواردی با سیاست‌های آمریکا چالش جدی پیدا کرده‌اند و در تبعیت محض مردد بوده و بر خلاف نظر آمریکا به‌عنوان متحد دیرینه مواضعی مستقلانه اتخاذ می‌کنند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه وقت آن رسیده است مردم آمریکا در انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور تجدید نظر کنند و تصریح کرد: وگرنه این زنگی مست که همواره بر طبل جنگ می‌کوبد تا جهان را در سراشیبی اضمحلال قرار ندهد، آرام نمی‌نشیند.
* احساسات ضد آمریکایی در بین 80 درصد مردم کشور ترکیه رواج دارد
مقدم گفت: حال اگر نقیبی بزنیم در آخرین موضع از سر ضعف ترامپ در تروریستی خواندن ایران و بیان یاوه‌گویی‌های اخیر او باید گفت او سعی می‌کند با ژست‌های فریبکارانه‌اش و با بی‌ادبی و خارج از عرف دیپلماتیک در دفاع از حقوق بشر ایران را تروریست بنامد، کافی است از پیله تنیده اطراف خود بیرون آمده و نظرخواهی در بین مردم منطقه خاورمیانه برگزار کند تا ببیند واجد لیاقت تروریست بودن آمریکا است یا ایران و بداند حنای این کشور دیگر برای مردم دنیا رنگی ندارد و تهدیدات دور از واقعیت ترامپ برای ایران که از پشتوانه مردمی مردم منطقه و خط مقاومت برخوردار است، پشیزی نمی‌ارزد زیرا پاشینه آشیل ارتش آمریکا مرگ است در حالی که ایرانیان به استقبال مرگ و شهادت در راه خدا می‌روند.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: مگر نشینید که رئیس‌جمهور ترکیه چند وقت پیش اعلام کرد احساسات ضد آمریکایی در بین 80 درصد مردم این کشور رواج دارد ترکیه مشتی از خیل نمونه‌ای از مردم دنیا است که فرق سره از ناسره را به خوبی می‌فهمند و ایران نیز به پشتوانه دست یاری خداوند، ملت مقاوم خود و حمیان بی‌المللی خود به تهدیدات توخالی ترامپ وقعی نمی‌نهد.
وی گفت: ایران به حول و قوه الهی دستان امریکا و اذنب و ایادی‌اش را از حلقوم مردم مظلوم دنیا برمی‌دارد هر چند که آمریکا بخواهد با تجزیه کشورهای دنییا و به‌ویژه منطقه خاورمیانه نگذارد آب خوش از گلوی مردم پایین برود و دلیل تمام عصبانیت آمریکا از ایران و بیان اظهار اخیر دون شأن یک مقام رسمیکشوری بدلیل محوکردن جرثومه فسادی همچون داعش از منطقه است داعشی که این همه برای او هزینه کرده و نقطه امید آمریکا و اسرائیل برای تحقق نظم نوین و خاورمیانه بزرگ بود که در نهایت به دست ایران شرش و کلکش کنده شد و آمریکا در جریان داعش زخم‌خورده ایران است و درصدد است با تروریست خواندن ما خود را تخلیه روانی ‌کند.
مقدم شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی را روز به روز بالنده‌تر ذکر و عنوان کرد: و مگر می‌شود نهالی که به دستان مبارک حضرت امام راحل (ره) نشانده شد ثمره‌ای جز خیر و برکت داشته باشد این نظام مقدس مزین به انفاس قدسیه حضرت امام (ره) است و بر هر ساختار سیاسی که دم مسیحایی امام راحل (ره) بخورد جز یاری مستضعفان عالم انتظار دیگری از آن نمی‌توان داشت.
* به ترامپ توصه داریم عینک خودبزرگ بینی را از چشمان خود بردارد
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آمریکا به عنوان نماد شیطان بزرگ از گسترش جبهه حق بدست ایران ناراحت است و ادامه داد: او از موشک‌هایی که سپاه در اختیار دارد، دل چرکین است از اینکه این نهاد مقدس بر روی موشک می‌نویسد هدف ما محو اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا است، عقده در دل دارد.
مقدم تأکید کرد: آمریکا که به زعم خود از قبال برجام در صدد خلع سلاح ایران بود و چون برجام نتوانست اهداف او را محقق کند در صدد نقض آن است و آن را اهرمی کرده برای ایجاد فشار بر ایران غافل از آنکه مردمی که طعم وضعیت جنگ و محرورمیت و محدودیت‌های آن دوران را کشیده‌اند تهدید افزایش تحریم و حتی لغو برجام تردیدی در دل ایران در دفاع از عزت، ناموس و کشورشان نمی‌گذارد و تنها اثری که از سخنان برجام گذاشت ایجاد اتحاد و همبستگی بیشتر ایرانیان بود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی حمایت عربستان و آل سقوط از مواضع ترامپ را در راستای خوش خدمتی آنان دانست و خاطرنشان کرد: اینان که هر دو اخیرا به خاطر داعش از ایران کینه به دل دارند، بدانند دوران بزن و در رو تمام شده است.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: مواضع حق ایران مانند خورشیدی است که گرد و غار از تابندگی آن نمی‌کاهد هر چند که افرادی مانند ترامپ بخواهند با داد و بیداد نگذارند صدای حق به گوش مردم دنیا برسد.
مقدم اضافه کرد: به ترامپ توصه داریم عینک خودبزرگ بینی را از چشمان خود بردارد و واقعیت‌های خارجی را به درستی ببیند و با ذهنیتی که رژیم صهیونیستی، انگلیس و آل سعود برای او رقم زدند اشتباه محاسباتی نکند که در غیر اینصورت نیروهای آمریکایی قبل از تعرض به ایران باید گورهای خود را آماده کنند.

ارسال نظرات