خبرهای داغ:
بسيج آينده كردستان را تحليل مي كند:

بارزاني و پايان فرزندان ملا مصطفي

كردستان عراق پس از دخالت اسرائيل و امريكا با هيجانات قوم گرايي مواجهه و مسعود بارزاني در يك خيانت آشكار به ايران و عراق با برگزاري همه پرسي غير قانوني زمينه حذف خود از دايره سياست كردستان را رقم زد.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۶۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، با عمليات گسترده و سنگين ارتش عراق و نيروهاي حشدالسعبي در كركوك سقوط 13 ساعته اين منطقه راهبردي و نفت خيز را سبب شد و فرار دسته جمعي كردها به سمت اربيل و سليمانيه در صدر اخبارجهان قرار گرفت.
بازپس‌گيري فرودگاه كركوك و چاه هاي نفتي و برافراشتن پرچم عراق در اين شهرهمه نگاه ها را به سمت مسعود بارزاني برد تا موضع گيري وي را شاهد باشند كه اعلام كرد:در كركوك به ما خيانت شد و نيروهاي اتحاد ميهني كردستان عامل آن بودند.
اما پس از اين خبرحمله قدرتمندانه ارتش عراق به شهرستان سنجار هم بدون مقاومت كردهاي ايزدي با پيروزي همراه بود تا بارزاني اعلام مذاكره براي رفع مشكلات بين بغداد و اربيل در صدر برنامه هايش قرار دارد، اما بارزاني ثابت كرده كه همانند اربابانش اسراييل و غرب پايبند به هيچ تعهدي نيست و درهر فرصت براي پياده كردن نقشه هاي خود استفاده مي كند.
نيروهاي ارتش عراق و حشدالشعبي بايد كار را تمام كنند و اخراج بارزاني از اقليم كردستان را در دستور كار قرار دهند زيرا ماندن بارزاني و خانواده اش براي عراق مي تواند مشكلات فاجعه بار امنيتي و جنگ داخلي را به همراه داشته باشد.
كردستان همان اسرائيل ثاني مدنظر آمريكاست تا اسرائيل و فلسطين به فراموشي سپرده شود، چنانچه اشتباه فلسطين مبني بر كنار گذاشتن سلاح براي مذاكره از سوي دول غربي مورد پذيرش عراق قرار گيرد تجزيه عراق را بايد تمام شده دانست.
كردستان عراق با دارا بودن حزب هاي قدرت طلب فراوان خود زمينه يك جنگ تمام عيار را دارند اما با تسلط دولت مركزي عراق و خلع سلاح اين نيروها مي تواند امنيت و آرامش را به اين منطقه بازگرداند و از ادامه جنگ هاي داخلي كه با روي كار آمدن صدام و اشغال اين كشور توسط آمريكا تشديد شده است جلوگيري نمايد.
بارزاني در عراق را بايد تمام شده دانست! وي به دليل روحيه قدرت طلبي كه دارد بسيار زيركانه اقدام خواهد كرد تا بتواند پس از حذف كشوري بنام كردستان در دولت عراق به نمايندگي از كردها رئيس جمهور عراق شود درهرحال با اين اقدام جايي براي ماندن در سياست براي وي در دولت عراق مهيا نخواهد بود.
ايران در اين اقدام بايد همه جانبه از دولت عراق دفاع كند تا زمينه نا امني را دول استعمار گر و رژيم صهيونيستي به داخل مرزهاي ما نكشانند.در روزهاي آينده تحركات كشورهايي همانند آمريكا انگليس و اعراب مرتجع در صحنه ديپلماسي وبين الملل جند برابر خواهد شد تا اين فاجعه و نقشه شوم ناكام شده را به نفع خود و با كمترين ضرر به پايان برسانند.
عراق مي تواند به عنوان بازارامن اقتصادي براي صادرات ايران لحاظ شود و با برنامه هاي منسجم زمينه اشتغال فراواني را براي جويندگان كارايجاد كرده كه تا 10 ميليارد دلار مواد غذايي و صنعتي را مي توان به اين همسايه برنامه ريزي كرد.
شرط آن ورود تجار ايراني به بازار بوده و رانت هاي دولتي و مسئولين از ورود خود سرانه به اين بازار خود داري نمايند.
از طرفي كردستان با نزديكي به مرزهاي تركيه همواره زمينه و معبر ورود كالاي قاچاق تركيه به ايران بوده كه تا كنون برنامه ريزي مدوني براي اشتغال و جلوگيري از قاچاق كلان صورت نگرفته است.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار