خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی 84 درصد تریاک جهان در کشور افغانستان تولید می شود، گفت: 21تن و740 کیلو گرم مواد مخدر در استان طی شش ماهه نخست سال جاری کشف شده است.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۱۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی زندی صبح امروز در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری قرارگاه جواد ائمه (ع) اظهارداشت: اصحاب رسانه زبان گویا و چشم بینا در جامعه هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی  گفت: خراسان با 440 کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر هم مرز است و به همت نیروهای مسلح، مرزبانان و بسیج و سپاه شاهد امنیت خوبی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه 21تن و740 کیلو گرم مواد مخدر در استان طی شش ماهه گذشته سال جاری کشف شده است ، گفت: 84درصد تریاک جهان در کشور افغانستان تولید می شود.

زندی با اشاره به حضور امریکا در کشور افغانستان گفت: امروز منادیان صلح و آزادی جز فقر و پوچی چیزی را به ارمغان نیاورده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: دشمن امروزه نسل جوان و پویای ما را مورد هجمه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی 97 شهید و 85 جانباز را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است، افزود: امروز بحث تریاک نیست در جهان 720 نوع مواد مخدر صنعتی وجود دارد که شیشه بدترین و یکی از مخرب ترین نوع مواد است.

زندی با تاکید براینکه رهبرمعظم انقلاب(حفظه الله) آسیب های اجتماعی را در 5حوزه بیان کرده اند، گفت: یکی از این آسیب ها مواد مخدر است که ایشان برای مبارزه و پیشگری از آن تاکید فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه باید از توان ائمه جمعه ، نهاد های مردم نهاد ، بسیج و سپاه می توان در جهت مبارزه با مواد مخدر استفاده نمود، عنوان کرد:هیچ دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می توان به تنهایی با مواد مخدر مبارزه کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرخراسان جنوبی گفت: از مهم ترین مشکلات در بحث اجتماعی شدن مواد مخدر  را عدم اطلاع و آگاهی است و  طرح مبارزه با اعتیاد محله محور یکی از طرح هایی است که در قالب آن می توانیم اطلاع رسانی لازم را داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه هر کجا از توان مردمی استفاده کرده ایم موفت بوده ایم، گفت: امیدوراریم مردم در این موضوع مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد  نیز ورود کنند و این آسیب خانمان سوز را از بین ببرند.

زندی از به اجرای طرح متادون رایگان در مناطق مرزی استان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح متادون رایگان در مناطق مرزی باعث شده تا کشفیات مواد مخدر در عقبه مرز کاهش پیدا کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها