رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
از ابتدای سالجاری نیز 35 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۵۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری بیش از 16میلیون و 753 هزار و 500 کیلوگرم لاشه مرغ سالم وارد چرخه مصرف این استان شده است.

علی اشرفی افزود: طی این مدت هفت میلیون و 624 هزار و 550 قطعه مرغ در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد.

وی با اشاره به اینکه 239 هزار و 624 لاشه به دلایل موارد غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف حذف شد، اظهار داشت: از هفت میلیون و 624 هزار و 550قطعه مرغ در کشتارگاه های استان، یک میلیون و 417 هزار و 704 اندام به وزن 125 هزار و 55 کیلوگرم به دلیل موارد غیربهداشتی ضبط شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری نیز 35 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

اشرفی از شهروندان خواست، هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به داشتن مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند، توجه کنند.

اشرفی اضافه کرد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها، غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنندو مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

ارسال نظرات