استان زنجان در زمینه برخورداری از مواد معدنی پتانسیل های فراوانی دارد و با تشکیل کار گروهی از حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی استان چلیابینسک در این حوزه استقبال می کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۰۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در سفر به استان چلیابینسک روسیه و در دیدار با استاندار چلیابینسک گفت: برای آغاز همکاری های تجاری و بازرگانی بین این دو استان پیشنهاد می کنیم، نمایشگاهی از توانمندی های اقتصادی استان زنجان در استان چلیابینسک برگزار شود که برای اجرای این نمایشگاه نیازمند حمایت و تامین مکان مورد نیاز هستیم و ظرف مدت 20 روز محصولات و توانمندی های قابل ارائه در این نمایشگاه از سوی استان زنجان اعلام خواهد شد.

اسداله درویش امیری با اشاره به گسترش روابط تجاری و بازرگانی بین استان زنجان و استان چلیابینسک روسیه ضروری است، افزود: استان زنجان در زمینه برخورداری از مواد معدنی پتانسیل های فراوانی دارد و با تشکیل کار گروهی از حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی استان چلیابینسک در این حوزه استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: ضروری است با تشکیل کارگروه ویژه ای، توافق دو جانبه و ارتباط موثر و مستمری برای طرح مباحث کارشناسی در زمینه کشت و توسعه دامپروری بین استان زنجان و چلیابینسک صورت گیرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: زنجان در حوزه برق و الکترونیک از توانمندی های بالایی برخوردار است، به طوری که شرکت ایران ترانسفو با تولید ترانسفورماتورهایی با ظرفیت های مختلف در این حوزه فعالیت گسترده ای دارد.

اسداله درویش امیری با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های فراوان ایران به ویژه استان زنجان در حوزه توریست و جذب گردشگر، افزود: می توان با تعامل مناسب، ظرفیت های گردشگری استان های زنجان و چلیابینسک را به جهان معرفی نمود.

وی اظهار داشت: کشور ایران در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سطح علمی قابل قبولی در دنیا برخوردار است و همواره در کنفرانس های بین المللی از حضور پزشکان ایرانی در جهت ارائه مقالات علمی و کشفیات جدید استفاده می شود.

اسداله درویش امیری با اشاره به با توجه به اینکه مراکز آموزش پزشکی در سطح کشور و استان زنجان بصورت دولتی است، در جذب دانشجو از استان چلیابینسک و کشور روسیه آمادگی لازم وجود دارد.

اسداله درویش امیری اظهار داشت: ایران در حوزه بهداشت و درمان به دلیل پایین بودن هزینه درمان و تخصص بالای پزشکان، همواره مورد استقبال کشورهای همسایه قرار گرفته است، به طوری که از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، ترکیه و سایر کشورهای همسایه برای ارائه خدمات تخصصی، بیمار پذیرش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان چلیابینسک دارای تاریخ روشن و پر افتخاری است، گفت: ایران یکی از کشورهای کهن با تمدن و سابقه تاریخی طولانی است و در هیچ نقطه ای از دنیا تاریخ پنهان نمی شود و اینکه تاریخ ایران در دو بخش قبل از اسلام و پس از آن برای همگان روشن است، جای افتخار دارد.

اسداله درویش امیری خاطر نشان ساخت: وجود اجساد مردان نمکی در استان زنجان با قدمت تاریخی بیش از 2 هزار و 800 سال موجب شده امروزه از دانشگاه های معتبر دنیا برای تحقیقات از تاریخ گذشته انسان به استان زنجان سفر کنند.

گفتنی است؛ اسداله درویش امیری به دعوت رسمی استاندار چلیابینسک روسیه، در راس هیئت تجاری-اقتصادی به منظور تداوم همکاری های این استان با زنجان و بررسی زمینه توسعه همکاری های مشترک به روسیه سفر کرد.

جلسه با استاندار و مقامات عالی استان چلیابینسک روسیه، دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، دیدار با بوریس دبرووسکی استاندار چلیابینسک روسیه و نیز بازدید از بزرگترین مرکز آی تی و پارک علم و فناوری چلیابینسک از دیگر برنامه های سفر استاندار زنجان، نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و هیئت تجاری-اقتصادی ایران به روسیه بود.

لازم به یادآوری است، پیش از این در سفر هیئت بلندپایه سیاسی-اقتصادی از استان چلیابینسک روسیه به استان زنجان، سه تفاهم نامه همکاری مشتمل بر یادداشت تفاهم همکاری بین دو استانداری، تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی منطقه اورال جنوبی و نیز تفاهم نامه همکاری آموزشی،پژوهشی و فناوری بین دانشگاه زنجان و دانشگاه چلیابینسک به امضا رسیده بود.

 

 

ارسال نظرات