عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
علیپور گفت:صاحبان سرمایه نمی خواهند روز به روز از ارزش کارشان کم شود، لذا وقتی در بخش مسکن، تولید و ... رکود وجود و از طرفی بورس کشور ما فعال نیست موجب می گردد تا فشار به بازار های دیگر چون دلار، طلا و.. بیاید.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۹۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

محمد علیپور، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به علل کاهش سود بانکی و پیامدهای آن گفت: کشور ما درحال رکود است و بسیاری از صاحبان سرمایه در کشور ، صاحبان کارخانه و حتی واحدهای تولیدی ر کار خودشان نتیجه نگرفته اند، بیمه، مالیات و عدم حمایت دولت از آنها موجب شده تا متضرر شوند. بر همین اساس بسیاری از واحد های تولیدی، سرمایه و پول فروش کارخانه خود را در بانک ها سرمایه گذاری کردند تا ازسود آن بهره مند شوند.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  صاحبان سرمایه نمی خواهند روز به روز از ارزش کارشان کم شود، لذا وقتی در بخش مسکن، تولید و ... رکود وجود و از طرفی بورس کشور ما فعال نیست موجب می گردد تا فشار به بازار های دیگر چون دلار، طلا و.. بیاید.رکود در تولید موجب انحراف در سرمایه گذاری پولی می شود

 وی افزود: باید کل اقتصاد به نحوی باشد تا اگر کسی سرمایه ای داشته باشد روز به روز بر ارزش سرمایه خود بیفزاید.اما وقتی که همه راه ها بسته شد افراد سرمایه های خود را در اختیار بانک ها قرار می دهند و این پول های انباشته در بانکها با کارکرد دراز مدت مستلزم پرداخت سودهای بالایی هستند؛لذا بانک باید به نحوی سود این پول را بدست آورند و نمی توانند از جیب خوشان سود سپرده را دهند.

علیپور خاطرنشان کرد: اگر بخش های دیگر فعال باشد سرمایه ها به حوزه های دیگر سرازیر می شود اما چون متأسفانه سایر بخش های کشور در رکود به سر می برند به نوعی سپرده از بانک ها خارج نمی شود و یا  در بازارهای غیر متعارف و یا هرجای دیگر خودرا نشان می دهد.

ارسال نظرات