عبدی گفت: سیستم تولید  ما امروز به گونه ای نیست که بتواند خودش، خودش را تأمین کند و برای قشر بیکار ما و جوانان جویای شغل کاری انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۸۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

ایرج عبدی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سیاست ها و برنامه دولت در حل معضل بیکاری گفت: سیستم تولید  ما امروز به گونه ای نیست که بتواند خودش، خودش را تأمین کند و برای قشر بیکار ما و جوانان جویای شغل کاری انجام دهد.

وی افزود: بر همین اساس گاهی برخی صنعت ها به اقتضای برخی طرح ها اشتغال خوبی ایجاد می کنند اما وقتی این طرح ها به دلایل مختلف کنار گذاشته می شوند افراد کار خود را از دست می دهند لذا صنعت ساختمان سازی نیز از این قبیل کارها است زمانی که طرح مسکن مهر درحال اجرا بود بسیاری از افراد در این صنعت مشغول کار و فعالیت بودند اما به محض آنکه جلوی آن گرفته شد، بسیاری بیکار شدند.

عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به صنعت ساخت و ساز و امکان اشتغال ارزان قیمت برای افراد گفت: گاهی هم وقتی صنایع مختلف از جمله آهن، مصالح ساختمانی با صنعت ساختمان سازی در ارتباط هستند و با واردات بی رویه آهن و مصالح از خارج کشور بازار رکود را تقویت می کند که هجمه ای از بیکاران را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

 سیستم فشل تولید قادر به اشتغال زایی نیست/توقف طرح مسکن مهر، افرادی را بیکار کرد

عبدی تصریح کرد:  باید یک برنامه منتظم برای تعداد بیکاران استان ها حتی روستا ترتیب داد و با اهداف مشخص در خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی و حضور آنها در بازار کار فکری اندیشید.امروز برای معضل بیکاری که تبدیل به یک درد مزمن شده است برنامه ای وجود ندارد. لذا گاهی دولت ها سعی دارند در کنار ایجاد صنایع مختلف مسأله بیکاری را نیز در نظر بگیرند اما چیزی که مسلم است سرعت بسیار بالای بیکاری ر کشور است امروز جمعیت بیکاران با سرعت افزاینده ای درحال رشد است و سرعت و شتاب حداقلی که برای ایجاد اشتغال صرف می شود جوابگوی بیکاران جامعه نیست.

این نماینده سابق مجلس در پایان خاطرنشان کرد: من چشم انداز واضحی  را نمی بینم که ظرف 4 تا 10 سال آینده مشکل بیکاری حل و فصل شود.بر همین اساس برخورد دولت ها با استان هایی که مالیات پذیر و یا مالیات ده هستند از نظر بودجه، اعتبارات و قوانین، تشویقی و... منفعل  است. بر همین اساس در حوزه بیکاری نمی توان چشم انداز مشخصی را تعریف کرد.

ارسال نظرات