عابدی گفت: سازمان بسیج این آمادگی را دارند تا با ما کارآفرینان در زمینه  تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی  و استفاده از ظرفیت های بالقوه و پر توان بسیج در زمینه کارآفرینی هکاری کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۷۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: از بهترین راه های موجود در جهت برطرف ساختن کاهش وابستگی جوامع اسلامی به غرب و حفظ استقلال و پافشاری بر ارزش های حاکم بر خود اقتصاد مقاومتی است.

این واژه برای اولین بار توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران برای صیانت از تهاجم دشمنان در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تولیدی و... به عنوان راهنمای عمل همه مسئولان و مردم در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان به عنوان ایده ای مبتکرانه و بسیار خلاقانه مطرح شده است.

 کارآفرینی با خرما و فرآوری 10 نوع محصول/ظرفیت آماده سازمان بسیج برای کارآفرینی/ دولت از کارآفرینان حمایت کند

کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب وکار بر همگان روشن است.

توجه به این مهم که کارآفرین و کارآفرینی  از عنصرهای بالقوه ی توسعه و حرکت به سوی پیشرفت و ترقی است می تواند بسیار بحث انگیز و مورد تحلیل باشد.از این رو گفتگویی با یکی از کارآفرینان موفق بسیجی ترتیب داده ایم.

فرج الله عارفی، کارآفرین موفق بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به چگونگی فرآوری خرما و کارآفرینی این محصول گفت:  ما 220 هزار تن خرما تولید می کنیم و حداقل30 تا 35 درصد از این محصولات را می توانیم به فرآورده هایی تبدیل کنیم که علی رغم ظاهر بلا استفاده درآمدزا باشند. برهمین اساس با کار آفرینی می توان دوشاب خرما، قهوه خرما، و... تولید کنیم.به راحتی این زمینه وجود دارد که خرما را به 4 محصول فرآوری شده تبدیل کنیم.

وی با اشاره به امکان بهره مندی از ظرفیت بسیج؛ تصریح کرد:  سازمان بسیج و بسیجیان این آمادگی را دارند تا با ما همکاری کنند لذا طی هفته آینده یک نشستی با مسئولان بسیج در راستای  تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی  خواهیم داشت تا ضمن استفاده از ظرفیت های بالقوه و پر توان بسیج در زمینه کارآفرینی نقش بسزایی ایفا کنیم.

این کارآفرین موفق بسیجی تصریح کرد:  سازمان بسیج به لحاظ قدرت مردمی در تمام شهرها روستاها و حتی خانه ها حضور دارند و می توان از این توان به خوبی استفاده کرد تا در زمینه کارآفرینی به موفقیت های بیشتری دست یابیم تا با برنامه ریزی و طراحی تا سال آینده بتوانیم آن را اجرایی کنیم.کارآفرینی یک حرکت بسیار خوب و پر درآمد است که می توان از طریق آن خلق ثروت کرد.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حمایت از کارآفرینان عنوان کرد:  یکی از مشکلات ما دولت است لذا اگر دولت باری از دوش کارآفرینان بر ندارد، حداقل باری هم بر دوش آنها نگذارد خیلی ممنون خواهیم شد. اما به هر ترتیب دولت سیاست گذار است و اگر زینه سازی مناسبی داشته باشد می توان در زمینه کارآفرینی کارهای بزرگی انجام داد.ضمن آنکه درآمدهایی که دولت در زمینه اشتغال صرف می کند باید هدف مند شود.

عابدی  افزود: اکنون شاید 15 میلیون تومان به یک جوان بیکار دهند اما همان جوان بیکار تبدیل به یک جوان بیکار بدهکار می شود.اکنون جوانی را سراغ دارم که  40 میلیون تومان وام گرفته است و ورشکسته شده است و بانک هم 100 میلیون تومان از وی طلب می کند. حال این جوان بیکار با این همه بدهکاری چه کار کند؟

عابدی عنوان کرد: دولت باید برای این مشکلات چاره ای بیندیشد و از ظرفیت های مردمی به ویژه سازمان بسیج و... استفاده کند و ازافراد خلاق و طراح در زمینه کارآفرینی دعوت کند که من تاکنون چنین اتفاقی را در بدنه دولت ندیده ام و دولت تنها به سازمان های دولتی اکتفا می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت حمایت و کمک کند و ظرفیت ها و سرمایه ها را در اختیار نیروهای انقلابی قرار دهد و دست و پا فعالان در زمینه کارآفرینی را نبندد می توان امیدوار بود.البته از طرفی خیلی نباید منتظر دولت بود چون بسیاری از طرح های کارآفرینی نیازی به بودجه کلان ندارد و می توان به راحتی آنها را محقق ساخت. لذا با 100 تا 200 میلیون تومان می توان یک واحد تولیدی راه اندازی کرد و همین واحد کوچک فعال شده را به واحدهای دیگر تبدیل کرد.

ارسال نظرات