پیگیری «بسیج»از کارآفرینان بسیجی:

خودباوری اولین گام کارآفرینی است/ با کار آفرینی موفق می توان درآمد خوبی برای شاغلین ایجاد کرد

عارفی گفت: ما در کارآفرینی به دنبال این موضوع هستیم که از کالاهای بلااستقاده کار و شغل برای جوانان ایجاد کنیم. لذا به راحتی می توان از اجناسی که به ظاهر بلااستفاده است آنها به یک ثروت تبدیل کرد
کد خبر: ۸۹۳۵۰۷۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: از بهترین راه های موجود در جهت برطرف ساختن کاهش وابستگی جوامع اسلامی به غرب و حفظ استقلال و پافشاری بر ارزش های حاکم بر خود اقتصاد مقاومتی است. این واژه برای اولین بار توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران برای صیانت از تهاجم دشمنان در تمام عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تولیدی و... به عنوان راهنمای عمل همه مسئولان و مردم در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان به عنوان ایده ای مبتکرانه و بسیار خلاقانه مطرح شده است.

کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب وکار بر همگان روشن است. توجه به این مهم که کارآفرین و کارآفرینی از عنصرهای بالقوه  توسعه و حرکت به سوی پیشرفت و ترقی است می تواند بسیار بحث انگیز و مورد تحلیل باشد.از این رو گفتگویی با یکی از کارآفرینان موفق بسیجی ترتیب داده ایم.

فرج الله عارفی، کارآفرین موفق بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سؤال که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق چه اقدامی باید کرد؛ گفت: برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید ابتدا خود را باور کرد به عنوان مثال من مدتی در منطقه بندر لنگه در حوزه صیادی فعالیت هایی داشتیم در آن منطقه مردم از طریق پدران و آبا و اجدادشان با شغل صیادی عجین شده بودند اما به واسطه مشکلاتی که برای آنها پیش آمده بود ریسک و باور موفقیت در این شغل را نداشتند و صیادی را علی رغم آنکه شغل پدری آنها بود کنار گذاشته بودند.

خودباوری اولین گام کارآفرینی است/ با کار آفرینی موفق می توان درآمد خوبی برای شاغلین ایجاد کرد

وی افزود: اما ما باورهای مردم آن منطقه را تغییر دادیم و به آنها اطمینان دادیم که می توانند فعل خواستن را صرف کنند موجب شد مردم از طریق صیادی ماهی 2 تا 3 میلیون تومان هم درآمد داشته باشند.

 این کارآفرین موفق بسیجی تصریح کرد: شاید در ابتدا خود مردم آن منطقه فکر نمی کردند که بتوانند در شغل صیادی موفق شوند ضمن آنکه این کارآفرینی موجب شد تا بسیاری از مردم و جوانان منطقه نیز مشغول به کار شوند.

عارفی با اشاره به چگونگی فرآوری محصول خرما گفت:  ما بحثی را در منطقه خودمان یعنی جیرفت کرمان داریم همان طور که می دانید خرما به دهها  شکل فرآوری می شود بر همین اساس عسل خرما،دوشاب خرما تفاله خرما برای تغذیه دام و یا هسته اش برای تولید قهوه خرما ، چوب و شاخ و برگ آن نیز در صنعت MDF استفاده می شود.

وی افزود: ما در کارآفرینی به دنبال این موضوع هستیم که از کالاهای بلااستقاده کار و شغل برای جوانان ایجاد کنیم. لذا به راحتی می توان از اجناسی که به ظاهر بلااستفاده است آنها به یک ثروت تبدیل کرد؛ تا با صادرات محصولات ارز بدست ما آید و هم زمینه اشتغال ایجاد شود.

 این کارآفرین موفق بسیجی  خاطرنشان کرد: ما باید دنبال این موضوع برویم و خود ما هم پیگیر این موضوع هستیم تا از سال آینده با همکاری و هدایت مؤسساتی که در زمینه اشتغال و کار فعالیت می کنند، کارآفرین باشیم.لذا این طرخ زمینه کارآفرینی و درآمد و اشتغال جوانان را  فراهم می کند و از طرف نیز شاخصه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی را که مد نظر مقام معظم رهبری است را تحقق بخشد.به عنوان مثال صنعت تولید عسل یک صنعتی است که می توان با فرآوری آن ضمن کارآفرینی اشتغال زایی هم برای جوانان کرد. من اعتقاد دارم که کارآفرینی وظیفه و اولویت سازمان بسیج مستضعفین است. زمانی که ما مشغول کارآفرینی بودیم بسیاری از افراد و بسیجیان با ما مشغول به کار بودند؛لذا باید در این زمینه تمرکز خود برای تجمیع قوای بسیج و بسیجیان به کار بگیریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار