محمدرضا بهشتی با بیان اینکه جریان کربلا و روز عاشورا بیانگر تجلی قدرت ایمان در دل امام حسین(ع) و یارانش است، افزود: حضور یک سطح و قوتی از ایمان یکی از جوانب این نبرد نابرابر بود که اعجاب‌آور است.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۵۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدمحمدرضا حسینی‌بهشتی در نشست علمی و فرهنگی بهشهر در برنامه «کمال انسانیت در حماسه حسینی» اظهار کرد: واقعه کربلا یکی از بزرگترین حماسه‌هاست و از جمله موضوعاتی است که جامعه بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است.

وی با بیان اینکه جریان کربلا و روز عاشورا بیانگر تجلی قدرت ایمان در دل امام حسین(ع) و یارانش است، افزود: حضور یک سطح و قوتی از ایمان یکی از جوانب این نبرد نابرابر بود که اعجاب‌آور است.

فرزند شهید دکتر بهشتی بیان کرد: ائمه اطهار(ع) چنان در برابر هتک حرمت‌ها و آسیب‌هایی که به آنان وارد می‌شد برخورد می‌کردند که اگر در عصر حاضر بر ما وارد می‌شد گویا تحمل‌نشدنی است و این تفاوت ما با آنان است.

بهشتی با اشاره به اینکه بصیرت و بینایی در ما قوت پیدا نکرده است، اضافه کرد: اینگونه استقامت و پایداری در روز عاشورا نشان از یک ذخیره‌ ایمانی و بینایی دارد که پایداری در برابر مشکلات و مواجه با آنان را ممکن می‌کند و اینکه ما در برابر مسائل و مشکلات دچار تردید و دودلی می‌شویم بیانگر این مهم است که این بصیرت و بینایی در ما تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه ایمان درجات و مراتب گوناگونی دارد، تصریح کرد: مرتبه اول ایمان، اسلام است که با گفتن شهادتین وارد جامعه‌ای می‌شویم که با هم پیمان جمعی می‌بندیم و جان و مال‌مان محفوظ می‌ماند.

بهشتی بیان کرد: داشتن دانش نسبت به موضوعی که ذره‌ای تردید در آن رسوخ پیدا نمی‌کند یقین است که مرتبه دیگری از ایمان است.

وی با عنوان اینکه ما ظرفیت پذیرش مشکلات را نداریم، خاطرنشان کرد: همه ما باید به این درک برسیم که پیش از ابراز احساس حزن و اندوه باید به حال این افراد غبطه خورد چرا که این افراد تمام مراتب سلوک و ایمان را در یک نیم‌روز طی کرده‌اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها