محمدرضا شایسته گفت: یکی از مهمترین و برجسته ترین مظاهر فداکاری، همین شجره طیبه بسیج است، که هم قبل از جنگ تحمیلی، حین جنگ و بعد از جنگ و در مقابل چشم دیدیم که دارای برکات بسیار بزرگی بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۳۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، برادر بسیجی محمدرضا شایسته فرمانده پایگاه انصارالحسین (ع) حوزه ۳۱۳ شهید دستواره سپاه ناحیه امام رضا (ع) در جمع حلقات صالحین پایگاه گفت : یکی از مهمترین و برجسته ترین مظاهر فداکاری، همین شجره طیبه بسیج است، که هم قبل از جنگ تحمیلی، حین جنگ و بعد از جنگ و در مقابل چشم دیدیم که دارای برکات بسیار بزرگی بوده است.

یکی از مهمترین و برجسته ترین مظاهر فداکاری، همین شجره طیبه بسیج است

وی افزود : ما در مقابل خون شهدا موظف هستیم تا با این حلقات یاد و خاطره و گذشت و فداکاری آن عزیزان را فرهنگ سازی و زنده نگه داریم.

فرمانده پایگاه انصارالحسین (ع) حوزه ۳۱۳ شهید دستواره سپاه ناحیه امام رضا (ع) گفت : باید رفتار، گفتار، کردار و آموزش های ما در این حلقات به گونه ای باشد که بتوانیم مسائل شرعی، عرفی و سیاسی روز دنیا را در این حلقات صالحین آموزش داده تا فرهنگ شهادت نمایان شود.

این مسئول بیان داشت : مربیان حلقه های تربیتی صالحین وظایفی به عهده دارن که بسیار مهم و قابل توجه است و موفقیت طرح در گرو توجه مربیان به این رسالت هاست.مهمترین این وظایف به این شرح است :

۱- برقراری رابطه عاطفی بین خود و هر یک از اعضا حلقه به طوری که فرد مخاطب مربی را نزدیکترین شخص و محرم ترین فرد به خود بداند.

۲- تلاش برای ایجاد جوی صمیمی و عاطفی بین اعضای حلقه، به طوری که دیگر ۱۰ انسان جدا از هم نباشند بلکه چنان به هم متصل شده باشند که با یکدیگر انس و الفت گرفته و به آسانی حاضر به جدایی نباشند.

۳- برگزاری برنامه های پرشور و نشاط برای بچه ها، برنامه هایی همچون ورزش، مسابقه،تفریح، اردو و ...( مخصوصا در دوران جذب)(برگزاری این برنامه ها تضمین حضور بچه ها در برنامه های حلقه است).

۴- برگزاری جلسات رسمی ( در دوران جذب حداکثر هفته ای دو جلسه ) همراه با تماس برای جلسه، پذیرایی، حضور و غیاب و...که در این جلسات ابتدا ۱۰ دقیقه قرآن تلاوت شود سپس ۱۰ دقیقه داستان گفته شودو چند دقیقه هم به پرسش و پاسخ بگذرد.

۵- حضور مداوم در مسجد و پایگاه ( مثلا ۵ شب در هفته ) و تشکیل جلسات غیررسمی با بچه های حلقه که خودشان داوطلبانه در آن ساعت در پایگاه حضور یابند.

شایسته ضمن تاکید بر لزوم حفظ، همبستگی و پایداری در این حلقات تصریح کرد : باید رفتار ما و مربیان حلقات صالحین به گونه ای باشد که در جمع حلقه های تربیتی صالحین بچه ها بتوانند مشکلات شخصی و خصوصی خود را با مربی خود در میان بگذارند و اعتماد کامل داشته باشند.

وی اظهار داشت : بسیجیان باید اینگونه باشند ( بسیجی می تواند محور باشد، بیست نفر را به خود جلب کند. باید آنچنان خود را بسازد که مثل شمعی پروانه ها را به دور خود جمع کند. جوانان اول باید احساس مسئولیت کنند، مثل پرکاهی در امواج حوادث نباشند).

فرمانده پایگاه انصارالحسین (ع) قرارگاه شهید قنواتی حوزه ۳۱۳ شهید دستواره در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد : کشورهای بیگانه و غربی بدانند، تا سپاه و بسیج در ایران هست، ایران و ایرانی سربلند خواهد بود.

شایسته در پایان خاطرنشان کرد : کشورهای صهیونیست همچون آمریکا و اشخاصی همچون ترامپ بدانند که اگر کوچکترین تحرکی در منطقه یا جهان علیه ایران روی دهد به اذن رهبرم سید علی همچون موشک هایی که بر سر داعش فرستادیم بر سرتان فرود می آئیم.

خبرنگار بسیجی: اعرابیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها