سردار چهارباغی در یادواره ۵۵ شهید محله بیدآباد شاهرود گفت: بسیجی بمب اتم است و نمی‌دانند با او چکار کنند، علت عملکردی است که در طول هشت سال دفاع مقدس برجای گذاشت و این عملکرد بسیج، ما را بیمه کرده تاکنون.
کد خبر: ۸۹۳۴۹۷۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمود چهارباغی در یادواره ۵۵ شهید محله بیدآباد شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم در تکیه زنجیری شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به تهدیدات ترامپ اشاره کرد و گفت: ترامپ این روز‌ها تهدید‌های زیادی کرده ملت ایران را می‌خواهم بگویم تهدیدات آمریکا تازه نیست و از بهمن ۵۷ و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد.
وی افزود: توطئه‌های آمریکا در منطقه ترکم صحرا، منافقین، کموله دموکرات، کمونیست ها، خلق عرب و این‌ها اثرگذار نبود تا اینکه حیوان وحشی به نام صدام را تا دندان مسلح کرد و وارد خاک جمهوری اسلامی کرد تا انقلاب تازه به پیروزی رسیده و ارتش که دارای آمادگی لازم نبوده و مردم ما را غافلگیر کند.
چهارباغی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به صدام گفتند حالا وقتش است که ایران را بگیری و بخش اعظم خوزستان را اشتغال کرد و شهر‌ها را گرفت و در جبهه غرب شهر‌هایی را اشتغال کردند و پیش قراولان صدام در جاده دزفول سراغ جاده تهران را می‌گرفتند تا جشن پیروزی را در تهران بگیرند.
وی تصریح کرد: مردم در صحنه وارد شدند، وقتی دیدند انقلاب در خطر است و بنی صدر برکنار شد ابتدا جلوی دشمن را گرفتند و عملیات‌های آفندی ما شروع شد با آمدن مردم در صحنه، ابتدا عملیات کل قوا و سپس ثامن الائمه و طریق القدس و فتح المبین که در این عملیات بیست هزار اسیر گرفتیم.
چهارباغی بیان کرد: جا‌هایی که عراق گرفته بود را پس گرفتیم تا به عملیات بیت المقدس رسیدیم که فرزندان شما این کار‌ها را انجام دادند و شهدا و ایثارگران و رزمندگان با سختی بسیار موفق شدند.
وی با بیان اینکه سرزمین شلمچه هر وجبش خون یک شهید است به خاطره‌ای از عملیات بیت المقدس پرداخت گفت: شهدای ما به عشق امام حسین (ع) به جبهه‌ها می‌شتافتند و عاشق بودند و این‌ها ما را پیروز کرد و خیلی از شهدای ما از زمان شهادتشان آگاه بودند.
فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی افزود: اینکه بسیجی بمب اتم است و نمی‌دانند با او چکار کنند به خاطر عملکردی است که در طول هشت سال دفاع مقدس برجای گذاشت و بچه‌های جای جای ایران با حداقل امکانات و تجهیزات با لشکر تا دندان مسلح بعثی عراق ایستادگی کردند و این عملکرد بسیج ما را بیمه کرده تاکنون.
وی با اشاره به اینکه امروز اگر یک خاکریز را دشمن بگیرد چقدر طول می‌کشد تا آزاد شود عنوان کرد:، اما خداوند به گونه‌ای مقرر کرد که امروز کشور عراق مثل یکی از استان‌های ایران است و این به برکت خون شهداست و در عراقی که صدام چه کار‌ها که نمی‌کرد و سراغ تهران را می‌گرفت بلوار می‌کشند به نام امام خمینی (ره).
چهارباغی با تاکید بر برکت خون شهدا برای این عزت و عظمتگفت: شهدا عاشقانه و بدون هیچ چشم داشت و به عشق اهل بیت به میدان می‌آمدند و در یک چادر همه اقشار از دکتر مهندس و کارگر و بنا با یک لباس خاکی بودند و فقط شکست دشمن هدفشان بود و اطاعت از ولایت و رهبری امام که ما را پیروز کرد.
وی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه داشت گفت: بعد از عملیات بیت المقدس جنگ ما با عراق نبود بلکه با تمام دنیا شروع شد و ما از چندین کشور دنیا اسیر گرفتیم و آن‌ها می‌خواستند بعد از عملیات بیت المقدس کار را یکسره کنند، اما نتوانستند و ما پیروز شدیم.
فرمانده سابق توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه افزود: آمریکا با سلاح شیمیایی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافری ما و استفاده از تمام ابزار و وسایل نتوانست جلوی بسیجیان را بگیرد و موفق نشد و یک وجب خاک ما دست دشمن باقی نماند.
وی با بیان اینکه امروز صدام و یزید کجا هستند اظهار کرد: امروز از قبر صدام و یزید خبری نیست و زباله دانی است، اما گنبد و بارگاه ائمه ما چه جلال و جبروتی دارد و شیعیان زیارت می‌کنند و حتی در سوریه و الان که جنگ است از کشور‌های مختلف به زیارت حضرت رقیه و زینب (س) می‌آینده و این عزت و قدرت است.
چهارباغی تاکید کرد: به برکت خون شهدا و ایثارگری مردم و ایستادگی پای انقلاب، آمریکا از ایران و ایرانی وحشت دارد و یک علامت سوال بزرگ دارند و آن هم بسیجی است.
وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان بعد از جنگ نیز ادامه داشت افزود: نفوذ در مسئولین و شبیخون فرهنگی و از بین بردن اعتقادات جوانان ما که به حمدالله با رهبری حضرت آقا این‌ها را پشت سر گذاشتیم و در یک مقطع جنگ نیابتی را در منطقه علیه ایران شروع کردند تا جبهه مقاومت را درهم بشکنند و توطئه در سوریه و عراق شروع شد.
فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی ادامه داد: سوریه منطقه حساسی است که از یک طرف وصل به مدیترانه و آفریقا و مرز وسیعی با کشور‌های عراق و ترکیه و اردن و لبنان دارد و حاصلخیز و دارای معادن نفت است که طمع کردند تا این کشور را از وسط بردارند و دسترسی ایران را به فلسطین و لبنان از بین ببرند.
وی اضافه کرد: با اختلافات اعتقادی و مذهبی وارد شدند و عده‌ای در داخل سوریه بر علیه بشار اسد قیام کردند و در اوایل پیروز بودند و از درعا شروع شد و تا پشت دیوار‌های کاخ ریاست جمهوری سوریه پیش رفتند و سقوط بشار یعنی آمدن آن‌ها به سمت مرز‌های جمهوری اسلامی و در عراق هم بخش اعظمی را اشغال کردند و تا پشت دیوار‌های حرم عسکرین و نزدیک بغداد و کربلا و نجف آمدند.
چهارباغی با بیان اینکه این‌ها تا ۳۰ کیلومتری قصرشیرین هم آمدند گفت: آن‌ها نیرو‌های اطلاعاتی خود را وارد کشور نیز کرده بودند که دستگیر شدند تا کار را تمام کنند، اما رهبری فرزانه انقلاب فرمان دادند که قطره‌ای از دریای سپاه در سوریه بروند و نگذارند بشار اسد ساقط شود.
وی افزود: شرایط سخت بود، بیش از ۷۰ درصد سوریه تصرف شده بود و مسئولین سوریه ناامید و آماده فرار بودند، اما بچه‌ها وارد شدند و آموزش دادند و تجربیان دفاع مقدس را ارائه نمودند و جلوی دشمن را گرفتند و به عقب راندند و شبانه روز با کار سخت این مهم انجام شد و مناطق یکی پس از دیگری پس گرفته شد.
فرمانده سابق توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه گفت: سال گذشته در همین زمان درگیر جنگ حلب بودیم که آزاد شد و بعد تدمر آزاد شد تا اینکه امروز ارتش سوریه با اقتدار با دشمن می‌جنگد و اگر ورود بچه‌های ایران نبود امروز در شهر‌های خودمان باید با دشمن می‌جنگیدیم.
وی با بیان اینکه این‌ها مکان‌های مقدس ما را با خاک یکسان کردند و تا ۳۰۰ متری حرم حضرت زینب (س) آمدند افزود: خطر بسیار بزرگی را پشت سر گذاشتیم و در آینده بسیار نزدیک جشن پیروزی را در کشور‌های مقاومت خواهیم گرفت، اما توطئه‌های آمریکا تمام شدنی نیست و ما هم عادت کردیم.
چهارباغی با بیان اینکه دشمن هر توطئه‌ای بخواهد انجام می‌دهد عنوان کرد: داعش را آمریکا بوجود آورد و مسلح و آموزش و سازماندهی کرد، اما الان که می‌بیند به برکت شهدای مدافع حرم و رهبری‌های پیامبرگونه آقا از صفحه روزگار محو می‌شوند البته بصورت فیزیکی، اما فکر آن‌ها باقی خواهد ماند، توطئه جدیدی آغاز کردند و آمدند کرد‌های منطقه عراق را آماده برای توطئه بعدی کردند.
وی اظهار کرد: اسرائیلی‌ها می‌گویند سالهاست که بر بلندی‌های جولان عکس امام و رهبری را نمایش می‌دهید و رجز می‌خوانید و ما را زجر می‌دهید حالا ما الان پرچم اسرائیل را بر بلندی‌های ایران می‌زنیم و توطئه‌ای برای آینده کرد‌ها آماده کردند.
چهارباغی افزود: کشته شدن انسان‌ها برای آن‌ها مهم نیست، کارکردن کارخانه‌های سلاح سازی و مهمات و اشتغال جوانان خودشان مهم است و برای همین در منطقه جنگ درست می‌کنند تا اسرائیل امن باشد و جوانان آمریکایی در کارخانه‌های تولید سلاح و مهمات مشغول باشند و تعدادی از مردم هم از بین رفتند مهم نیست، این معنی حقوق بشر آمریکایی است.
وی با بیان اینکه دور تا دور کشور ما دچار مشکل است گفت: جمهوری اسلامی در این منطقه جزو امن‌ترین کشور‌های دنیاست چرا که فرزندان شما با دشمن در دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر می‌جنگند و این‌ها را باید قدر بدانیم.
فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی افزود: یکروز با دست خالی در برابر دنیا ایستادیم و همه دنیا به کمک صدام آمدند و ما گونی سنگر و سیم خاردار نداشتیم و در آن شرابط ایستادیم و بهترین جوانان خودمان را تقدیم کردیم و جایشان امروز خالی است و در گوشه و کنار کشور فراوان هستند.
وی ادامه داد: بزرگترین افتخار و آرزوی جوان شیعه رسیدن به شهادت است و با این دشمن نمی‌تواند کاری کند و جوانان عشق به شهادت را از حسین (ع) دارند و دشمن نتوانسته راهکار عملی برای این پیدا کند، البته تهاجم فرهنگ را بر علیه دین و دیانت به راه انداخته تا این‌ها را از جوان ما بگیرد که باید مراقب باشیم.
چهارباغی تاکید کرد: راهکار مبارزه با دشمن در زمینه‌های فرهنگی همین مجالس است که الگو‌های خود را بشناسند و مانند شهید حججی بسازیم که عاشقانه رفت و شهید شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها