سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان:

راه‌یابی فیلم مستند دو نازی به فصل سوم نخستین جشنواره تلویزیونی مستند

فیلم مستند دو نازی به کارگردانی حسن بیات به فصل سوم" نخستین جشنواره تلویزیونی مستند"راه‌یافت.
کد خبر: ۸۹۳۴۹۴۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان از راه‌یابی فیلم مستند دو نازی به کارگردانی حسن بیات، مربی و فیلمساز انجمن سینمای جوان زنجان به فصل سوم" نخستین جشنواره تلویزیونی مستند" خبر داد و گفت: هیئت انتخاب نخستین «جشنواره تلویزیونی مستند» پس از بررسی و بازبینی ١٤٠ اثر رسیده به دبیرخانه، ٤١ فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند را برای شرکت در این جشنواره انتخاب کردند که در بین این آثار، فیلم مستند دو نازی به کارگردانی حسن بیات از مربیان و فیلمسازان انجمن سینمای جوان دفتر زنجان نیز در بخش مستند نیمه بلند به چشم میخورد.

لیلا بیگلی با اشاره به ساخت این مستند افزود: ساخت این فیلم بیش از یک سال و نیم  طول کشیده است و درباره محیط‌بانی است که از دو بزغاله کوهی که مادرشان توسط شکارچیان کشته شده‌اند در روستا و خانه خود نگهداری کرده و به جهت حفظ حیات وحش در تلاش است نژاد بز کوهی را تکثیر کرده و در طبیعت رها کند. او با شرایط سخت و خلق و خوی وحشی بزغاله‌ها کنار آمده و رابطه عاطفی بین بزغاله‌ها و خانواده‌اش بر قرار می‌شود.

وی با اشاره به عوامل ساخت این پروژه اظهار داشت: نویسنده و کارگردان فیلم  حسن بیات، تصویربردار  حسین خان بابایی و حسن بیات، تدوین و صداگذاری وحید انصاری، صدابردار محمدرضا بیات، آهنگساز مرتضی نظری، عکاس علی عماری و مژگان رحیمی، تهیه‌کننده حسن بیات و حسین محمدی و مجری طرح انجمن سینمای جوان دفتر زنجان است.

سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره هشت اثر در بخش مستند بلند، ١٦ اثر در بخش مستند نیمه بلند و ١٧ اثر در بخش مستند کوتاه به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند شنبه ٢٢ مهرماه ساعت ٢٠ با نمایش مستند «بودن بدون درد» ساخته جواد تقوی آغاز می‌شود.

 

ارسال نظرات