خبرهای داغ:
مقدس در یادواره ۵۵ شهید محله بیدآباد شاهرود گفت: این خطاب قرآن است که خدا را یاری کنید تا خدا شما را با فرشتگانش یاری کند و تاکید شهید فروغی بر انجام ندادن اینکار، عنایت الهی را نشان می‌داد و همین عنایات الهی سبب شد ما بر لشکر کفار بعضی پیروز شویم.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۹۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کاظم مقدس در یادواره ۵۵ شهید محله بیدآباد شاهرود که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولین در تکیه زنجیری برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و ایام شهادت امام سجاد (ع) و اسارت آل الله با بیان اینکه عظمت شهدا بقدری بالاست که هر چه گفته‌ها بیان شود حق آن‌ها ادا نمی‌شود به عملیات محرم اشاره کرد و افزود: این عملیات در ده آیان ماه سال ۱۳۶۱ انجام شد و قبل از عملیات ما برای شناسایی منطقه با فرماندهان گردان‌ها به دشت عباس رفتیم.
وی افزود: روخانه‌ای در منطقه قرار داشت که آب کمی از آن عبور می‌کرد و ما تصمیم گرفتیم برای اینکه رزمندگان کارشان با کندی روبرو نشود و حتی کفش هایشان خیس نشود کیسه‌ای درون این معبر قرار دهیم تا به راحتی حرکت کنند.
مقدس خاطر نشان کرد: چند روز قبل از عملیات و شب عملیات باران شدیدی آمد که این رودخانه پر از آب شد و ما برای عبور زنجیره انسانی تشکیل دادیم که عرض رودخانه که ده متر بود تا رزمندگان عبور کنند که آب روی سینه بچه‌ها و بالاتر و حتی کوچکتر‌ها باید خود را بالا می‌گرفتند تا عبور کنند.
وی تصریح کرد: بعد از رودخانه در آن منطقه که ما عمل کردیم میدان مین وسیعی قرار داشت که بچه‌ها از این میدان هم عبور کرده و به خط دشمن زدند.
این فرمانده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به شهید حسین فروغی بیان کرد: در شب دوم عملیات شهید فروغی آرپی زن بود و در خطوط جلوی عملیات حضور داشت و بنده با ایشان و شهید حقیقت بودیم و در عین حال که تیراندازی شدید بود یکی از تانک‌های دشمن آتش گرفت که من از شهید فروغی تشکر کردم، اما او گفت: من گلوله آرپی جی در قبضه دارم و شلیک نکردم.
وی ادامه داد:، اما اطراف ما کسی نبود که تانک را منفجر کرده باشد و جالب اینکه به فاصله کمی تانک دیگری منفجر شد که باز من به حسین گفتم این کار تو بود، اما او باز هم گفت: من انجام ندادم و اینجا آیات الهی تفسیر عینی پیدا می‌کرد که (اذ رمیت...) و به او گفتم تو تواضع می‌کنی، چون کسی اینجا نیست.
مقدس با بیان اینکه ما در طول دفاع مقدس عنایات خدا را شاهد بودیم و این معجزات ظهور داشت اضافه کرد: این خطاب قرآن است که خدا را یاری کنید تا خدا شما را با فرشتگانش یاری کند و تاکید شهید فروغی بر انجام ندادن اینکار، عنایت الهی را نشان می‌داد و همین عنایات الهی سبب شد ما بر لشکر کفار بعضی پیروز شویم.
وی با اشاره به شهید احمد رضایی از شهدای منطقه بیدآباد گفت: این شهید دلاور گردان کربلا بود و دلاوری و رشادت‌های او زبان زد بود و یک تنه حاضر بود به دل دشمنان بزند و در محله بیدآباد نیز به پهلوانی مشهور بود.
مقدس ویژگی ناب شهید را روحیه تجهد و عبادت او بیان کرد و افزود: در منطقه چنگوله قبل از عملیات والفجر ۳ که ما در خانه‌های مخروبه آنجا بودیم این شهید بزرگوار و شهید منصور جلالی بالای پشت بام‌ها نمازشب می‌خواندند که کسی آن‌ها را نبیند.
وی با بیان اینکه این شهید بین الطلوعین نمی‌خوابید بیان کرد: دایی رضا بسطامی گفته بود که بین الطلوعین خواب مکروه است و شهید رضایی سعی می‌کرد با خواندن قرآن و صحبت با بچه‌ها بیدار باشد و یادم هست زمانی دایی رضا می‌گفت: همه موجودات تسبیح می‌گویند و شهید گفت: حتی این رودخانه و حتی این کتری جوش روی آتش که دایی رضا فرمود که بله این‌ها همه تسبیح خدا می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها