کتابخانه عمومی مرحوم ذاکری نخستین دوره مهارت های زندگی در راستای ارتقای دانش و مهارت های فردی و اجتماعی اعضا و مخاطبان برگزار نمود.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۵۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، ولی الله حفیظی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از برگزاری دوره مهارت‌های زندگی ویژه عموم و اعضاء کتابخانه‌های عمومی شهرستان در کتابخانه عمومی مرحوم ذاکری توسط آسیه کافیان کارشناس و مشاور این دوره خبر داد.
حفیظی در رابطه با برگزاری این دوره‌ها گفت: مهارت‌های زندگی یعنی توانایی فرد در حل مسائل زندگی است، زیرا مسائل مهم زندگی اگر حل نشوند، استرس روانی ایجاد می‌کنند که به فشار جسمی منجر می‌شود.
وی اظهار داشت: امروزه علاوه بر ایجاد تغییرات مهم فرهنگی در شیوه‌های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل مختلف زندگی توانایی‌های لازم و اساسی را برای حل مشکلات ندارند و همین امر آنان را آسیب پذیر نموده است.
آسیه کافیان کارشناس و مشاور این دوره نیز در این کارگاه در رابطه با مهارت در تصمیم‌گیری، مهارت حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر نقاد، برقراری ارتباط موثر، ایجاد و حفظ روابط بین فردی، خودآگاهی، همدلی کردن و مقابله با هیجان توضیحات کاملی ارایه داد.
این کارشناس همچنین گفت: اگر با حالات هیجانی مختلف از جمله غم، خشم و یا اضطراب برخورد، صحیح نشود، می‌تواند تاثیرات منفی بر سلامت جسم و روان داشته باشد و پیامد‌های منفی به دنبال خواهد داشت.
وی در پایان گفت: و به طور قطع شناخت استرس‌های مختلف زندگی و تاثیر آن بر فرد، فرد قادر خواهد بود تا با اعمال و موضع‌گیری‌های خود، فشار‌های ناشی از آن را کاهش دهد.
ارسال نظرات