خبرهای داغ:
دبیر مجمع بسیج استان همدان عنوان کرد

مقام معظم رهبری بهترین مرجع تدوین سیاست‌های خارجی در نظام جمهوری اسلامی

دبیر مجمع بسیج استان همدان گفت: ما بهترین مرجع برای تدوین سیاست‌های خارجی نظام جمهوری اسلامی را مقام معظم رهبری می دانیم.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۱۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

مقام معظم رهبری بهترین مرجع تدوین سیاست‌های خارجی در نظام جمهوری اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایوب حضرتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) به ارائه خلاصه ای از تحولات سیاسی پرداخت و اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که صدا و سیما جلسات مخالفین و موافقین برجام را دوباره برای مردم به نمایش بگذارد.

وی گفت: تاریخ، در مورد به‌کارگیری سیمان، قضاوت خواهد کرد و در اینجا سیمان به معنای امکانات و توان هست آیا باید در رابطه با اراک این کار را می کردیم یا سیمان را می بردیم برای آبادانی مناطق محروم استفاده می کردیم.

دبیر مجمع بسیج استان همدان افزود: توجیه ما به عنوان بسیجی این است که به توصیه ها و رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری به خصوص در روابط بین الملل توجه بیشتری شود.

وی یادآور شد: مخالفت رئیس جمهور آمریکا با برجام به این معنا نیست که برجام برای ما مزایایی داشته است بنابراین در این مقطع زمانی گرایش به اروپا در خصوص برجام یک راهبرد غلطی است و ما بهترین مرجع برای تدوین سیاست‌های خارجی نظام جمهوری اسلامی را مقام معظم رهبری می دانیم.

حضرتی با بیان اینکه این مجمع روز پنجشنبه 27 مهر ماه ساعت 8:30 الی 12 در مجتمع انصار برگزار می‌شود، تصریح کرد: رسالت مجمع کمک به کارآمدی نظام و کمک به دستگاه‌های اجرایی و دولتی و مطالبه گری مدقن و دلسوزانه مسئولین اجرائی استان است.

وی افزود: مجمع دارای دو وظیفه اساسی است یکی کمک به شناخت مسئله، مشکل و چالش در سطح استان و دوم ارائه راهکارها و پیشنهادهایی برای حل همان مسئله و مشکل است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان گفت: ماهیت مجمع بسیج استان 100 درصد بسیجی بوده به طوری که هیئت رئیسه مجمع بسیج استان شامل یک نفر به عنوان رئیس مجمع دکتر زلفی گل، نائب رئیس اول فرمانده سپاه استان سردار مجیدی، نائب رئیس دوم حجت الاسلام دکتر شعبانی و دو نفر بازرس است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع بسیج استان یک ساختار رسمی سپاه نیست بلکه متشکل از نخبگان بسیجی از بسیج دانش آموزی تا بسیج پیشکسوتان را شامل می شود.

* فعالیت 10 کارگروه با حضور نخبگان بسیجی در استان همدان

حضرتی همچنین در ادامه تصریح کرد: ذیل مجموعه بسیج استان‌ها دارای 10 کارگروه و اعضای این کارگروه‌ها نخبگان بسیجی بودن که دارای تعهد و تخصص هستند که در موضوعات مختلف ارائه مطالب می کنند و طرح‌ها و جلسات در صحن اجلاسیه بیان می شود.

وی یادآور شد: کارگروه‌ها شامل کارگروه فرهنگی اجتماعی، سلامت، علمی پژوهشی، اقتصادی، تربیتی و اخلاقی، زنان و خانواده، تولید و صنعت، کشاورزی و آب و دفاعی و امنیتی می‌شود.

دبیر مجمع بسیج استان همدان عنوان کرد: در کنار این کارگروه‌ها، یک کارگروه خاصی نیز وجود دارد و مقرر شده در مجمع روز پنجشنبه با موضوع مسجد تراز انقلاب اسلامی ارائه مطلب کند.

وی در خصوص فرایند برگزاری مجمع گفت: بعد از اینکه موضوعات هر کارگروه در جلسات به بحث گذاشته شد در قالب طرح در مجمع مطرح می شود و افرادی به عنوان موافق و مخالف در مورد آن طرح نظر می دهند و تعبیر ما از این مجمع، مجلس شورای اسلانی در استان است.

حضرتی همچنین تاکید کرد: درب‌های ورودی برای شرکت در جلسات کارگروه‌ها، شوراها و مجامع بسیج برای همه منتقدین باز بوده و ما فقط با معاندین با نظام در مجامع بسیج مشکل داریم بنابراین هرکس که صاحب ایده و نظر باشد، می تواند در جلسات حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه این جلسات کارگرو‌ه‌ها به تعبیر ما یک کرسی آزاداندیشی است، گفت: بعد از ارائه طرح در کارگروه و اخذ رای از تمام مدعوین و اعضای مجمع و احصاء نظرات موافق و مخالف و رأی گیری به صورت مکتوب اگر رأی تثبیت شد به عنوان سند مجمع ثبت می شود و در دبیرخانه مجمع پیگیری و اجرای سند انجام می گیرد.

دبیر مجمع بسیج استان همدان در خصوص ضمانت اجرایی این سند گفت: ضمانت اجرایی این سند آن گاه است که ما در جلسات کارگروه‌ها قبل از برگزاری مجمع از مسئولین مرتبط با طوح دعوت می کنیم و ایده‌ها و طرح‌ها در جلسات کارگروه‌ها مباحث بودجه‌ای و اختیارات اجرایی و موضوعی مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مجمع بسیج استانی داریم مجمع شهرستانی نیز داریم و در تمام شهرستان‌ها روسای شهرستانی، ائمه جمعه، فرمانداران و افراد شاخص، ایثارگر و نخبه شهرستانی در رأس مجامع و در اعضای مجامع شهرستانی ایفای نقش می‌کنند و به همین ترتیبی که مجمع استان رسالت را دارد که در سطح استان مسائل را احصاء کند مجمع بسیج شهرستان نیز به ارائه راهکار در حوزه بسیج شهرستان خواهد پرداخت.

* برگزاری کارگروه مسجد تراز انقلاب اسلامی در مجمع بسیج استان همدان

حضرتی با بیان اینکه در روز پنجشنبه دو موضوع در کارگروه مطرح می‌شود، تصریح کرد: یکی کارگروه تربیتی اخلاقی به ریاست برادر بسیجی رضانیا از بسیج فرهنگیان است که در خصوص سیاست‌های کلی خانواده ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورخ ۱۳ خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به ارائه طرح خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: هدف از این موضوع، دستیابی به راهکارهایی برای این است که دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با نهاد مقدس خانواده در سطح استان همدان و در حوزه استان همدان ایفای نقش می کند.

دبیر مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه دومین موضوع بحث دستیابی مسجد تراز انقلاب اسلامی است، گفت: مسجد به عنوان قدیمی‌ترین نهاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور توسط ما دچار غفلت شده است.

وی بیان کرد: بنابراین ما در این مجمع دنبال راهکارهایی برای دستیابی به مسجد تراز انقلاب اسلامی هستیم که توسط رئیس کارگروه خاص ما برادر بسیجی فرخی ارائه خواهد شد.

حضرتی گفت: علت توجه این مجمع به موضوع دستیابی به مسجد تراز انقلاب اسلامی، اولویت‌هایی است که ریاست مجمع بسیج سردار غیب پرور در خصوص مسجدپروری تدوین کرده است.

وی در خصوص سیاست‌های کلی خانواده با مسجدمحوری افزود: سیاست‌های کلی خانواده با مسجدمحوری تقاطع و هم پوشانی، دارد و با برگزاری کارگروه‌های خانواده و مسجد دنبال احیای مسجد هستیم و در جلسه مجمع می خواهیم به این برسیم که چگونه خانواده‌ها را با مسجد آشتی دهیم.

دبیر مجمع بسیج استان همدان تاکید کرد: دومین مسئله مباحث فرهنگی هست و اختلافاتی که بین هیئت امنا و افراد فعال در مساجد هست این مسائل به مردم ضربه می زند و همچنین نداشتن تقویم سالیانه در مساجد از دیگر مشکلات است.

وی در خصوص موضوع اصلی کارگروه‌ها گفت: در مساجد امام جماعت به افراد سالخورده احترام بگذارند همچنین در کارگروه روز پنجشنبه از ۳۰ نفر از نخبگان اقشار بسیج و نخبگان شهرستانی که ۲۱ نفر از بسیج اقشار و ۹ نفر از نخبگان انقلابی شهرستان‌ها تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات