خبرهای داغ:
رئیس اداره امور اجرایی زکات استان اصفهان گفت: نیکوکاران اصفهانی در 6 ماهه نخست امسال بیش از 10 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۰۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان اصفهان، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر با بیان اینکه زکات یکی از پایه‌های مهم دین اسلام است، اظهار داشت: نیکوکاران اصفهانی در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 10 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ماندگار و مستمر کمیته امداد احیای زکات در جامعه است، افزود: همه ساله این نهاد با برنامه‌ریزی‌های مناسب، زکات کشاورزان و باغداران هم استانی را دریافت کرده و میان نیازمندان واقعی مناطق محروم توزیع می‌کند.

رئیس اداره امور اجرایی زکات استان اصفهان با بیان این‌که منابع زکات صرف امور عمرانی و حمایتی نیازمندان شده است، خاطرنشان کرد: 77 درصد زکات جمع‌آوری شده برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان و 23 درصد نیز در زمینه ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در 6 ماهه ابتدای امسال اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 9 میلیارد و 785 میلیون تومان هزینه شده است، اضافه کرد: بیش از 7 میلیارد و 555 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده برای تأمین جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، کمک معیشت و مسکن نیازمندان و 2 میلیارد و 229 میلیون تومان در زمینه ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، کتابخانه و غسالخانه هزینه شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های فعال در پرداخت زکات واجب بوده است، گفت: ترویج فرهنگ زکات و پرداخت به موقع آن سبب می‌شود تا این نهاد به عنوان متولی اصلی گام‌های مؤثر و مطلوب‌تری برای رفع نیازهای محرومان و توانمندسازی مددجویان بردارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها