خبرهای داغ:
وزیر راه و شهرسازی گفت: در محور چهارباغ اصفهان تخریب‌های گسترده‌ای از آثار تاریخی و بافت قدیمی را شاهد بودیم که تبدیل به اماکن تجاری اداری بسیار کم ارزش شده است و نمی تواند برای کل شهر ارزش‌افزوده ایجاد کند.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۸۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصفهان یکی از شهر‌هایی است که نمونه تمدن ایرانشهری است این شهر آثار دوره سلجوق و صفوی را دارد به همین خاطر برای احیای تمدن ایران می‌تواند الگوی تمام شهرهای کشور باشد.

وی افزود: اتفاقات بسیار خوبی برای حفظ بازارهای اصفهان رخ داده است؛ از میدان امام علی(ع) تا میدان امام (ره) یک محور تاریخی بازسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازسازی محور چهارباغ از این جهت که هم یادآور آثار تاریخی و تمدن ایران است و هم می‌تواند با زندگی مدرن سازگار باشد یک کار بسیار ارزشمند است به همین دلیل این اقدامات را باز آفرینی و خلق مجدد اصفهان می‌نامیم که در آن اصفهان با شرایط جدید ولی با یاد گذشته مجدد خلق می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه این اقدامات بسیار فراتر از اقدامات یک محله است، خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند در حوزه فرهنگی و شهری الگویی برای برای توسعه آینده شهرهای ایران باشد به همین دلیل به شدت مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی و دولت خواهد بود.

وی اصلی‌ترین سیاست وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید را احیای بافت تاریخی و قدیمی و بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: در محور چهارباغ اصفهان تخریب‌های گسترده‌ای از آثار تاریخی و بافت قدیمی را شاهد بودیم که تبدیل به اماکن تجاری اداری بسیار کم ارزش شده است و نمی‌تواند برای کل شهر ارزش‌افزوده ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حمایت این وزارتخانه از بازآفرینی شهری اضافه کرد: این اقدام تنها فقط برای مردم این محل نیست چراکه می تواند جاذب گردشگر از سرتاسر جهان و منبع تولید ثروت برای کل مردم اصفهان باشد در حالی که وقتی یک بنای تاریخی در این بافت تخریب و یک بنای تجاری ایجاد می‌شود هر چند ممکن است چند نفری سود ببرند ولی در نهایت ارزش افزوده‌ای برای کل شهر ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها