خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اولویت نخست ما تکمیل مترو بهارستان به اصفهان است و در بخش سخت تکمیل مترو به پایان رسیده و امروز ریل‌گذاری آن را آغاز می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۶۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حبیب الله طاهرخانی در آیین آغاز عملیات ریل‌گذاری قطار شهری بهارستان اظهار کرد: ان بهاردر سال 95 به 79 هزار جمعیت می‌رسد، متوسط نرخ رشد جمعیت در این شهر 6.2 درصد در 10 سال گذشته بوده و رشد بسیار شدیدی را تجربه می‌کند، پیش بینی‌ها این است که در دهه آینده نیز این فرآیند طی شود و در 5 سال آینده با جمعیت 130 هزاری در شهر جدید بهارستان مواجه هستیم.

وی افزود: حدود 7 شهر ما به آستانه جمعیت 100 هزار نفر رسیده و آستانه این جمعیت بسیاری از اماکن مانند ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تفریحی بزرگ را شهر اقتصادی می‌کند، اولویت نخست ما تکمیل مترو بهارستان به اصفهان است و در بخش سخت تکمیل مترو به پایان رسیده و امروز ریل‌گذاری آن را آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اگر بخواهیم مترو بهارستان به اصفهان را به اتمام برسانیم به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر 150 میلیارد تومان آن را با سرمایه‌گذار جذب کنیم و نیازمند تامین 200 میلیارد تومان هستیم و اگر این منابع تامین شود شاهد تکمیل این پروژه در 2 سال گذشته بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: نخستین مدرسه اجتماع محور را آغاز کرده‌ایم و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته نمونه منحصر بفردی در سطح ایران است، ما باید مبشر زندگی با کیفیت بهتر باشیم که امیدواریم با این طرح‌ها به این مسأله برسیم و هدف ما افزایش کیفیت در شهرهای جدید است؛ فولادشهر بزرگ‌ترین شهر ماست که قطار آن‌جا نیز از اولویت‌هاست، شروع طرح کنار گذر غربی که امروز کلنگ زنی شد نوید بخش آینده خوبی برای شهر جدید مجلسی است، این شهرها می‌توانند مکمل سیاست بازآفرینی باشند.

ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز عصر امروز در آیین آغاز عملیات ریل‌گذاری قطار شهری بهارستان اظهار کرد: امیدواریم همانند گذشته وزارت راه و شهرسازی دیدگاهی مثبت نسبت به اصفهان داشته باشند، یکی از مسائل بحث توسعه فرودگاه اصفهان و قطار سریع السیر اصفهان است و از مواردی بوده که رئیس جمهور به مردم اصفهان قول داده است.

وی در پایان تأکید کرد: شهر بهارستان در بازه زمانی رشد خوبی داشت اما به دلیل احداث سپاهان‌شهر مدتی رشد این شهر متوقف شد و متروی این شهر می‌تواند در رشد این شهر تاثیر گذار باشد و باید بدانیم مشکلات حاشیه نشینی که در اصفهان وجود دارد در شهرهای جدید کمتر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها