رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر:

تلاش برای کسب روزی حلال و سربار دیگران نبودن، سفارش مؤکد اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر در جمع کسبه وبازاریان شهرستان گفت: تلاش برای کسب روزی حلال و سربار دیگران نبودن سفارش موکد اسلام است.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۶۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، "حجت الاسلام پورقیومی" رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در جمع تعدادی از کسبه وبازاریان شهرستان گفت: از نظر مبانی دینی، کارکردن برای کسب مال و درآمد حلال عبادت محسوب می‌شود و به تعبیر نورانی رسول اکرم (ص) هرکس از دسترنج خود بخورد روز رستاخیز در کنار انبیاء باشد و از ثواب آنان برخوردار می‌شود (مستدرک ج. ۲).
وی در ادامه سخنانش ضمن تاکید بر نقش پراهمیت بازاریان و اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این قشر زحمتکش جامعه هم اکنون نیز می‌تواندبا رعایت انصاف، احکام شرعی تجارت، و اخلاق و پاکدامنی خود در افزایش رضایتمندی همشهریان و نیز دوام نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کند.
بیان آداب کسب و کار، معاملات باطل، مستحبات تجارت، محرمات کسب و تجارت، ثمرات صداقت در معامله و بیان برخی از راه حل‌های مشکلات اقتصادی که توسط صنوف و بازاریان گره گشاست از دیگر مباحثی بود که مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پیرامون آن سخن گفت. همچنین توصیه‌های اخلاقی و موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه قرار گرفت.
پایان بخش سخنان ایشان پاسخگویی به سوالات تعدادی از حاضرین بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار