خبرهای داغ:
پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: کارکرد مثبت سپاه در حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن بویژه نقش پیشبرندگی که از خود نشان داده است یکی از مهمترین علل سپاه ستیزی دشمنان نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۴۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
علی سهی پیشکسوت  دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: سپاه پاسداران یکی از نهاد‌های با ارزشی است که به دستور حضرت امام ره در بدو پیروزی انقلاب اسلامی بمنظور حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن، از بهترین و پاکترین جوانان مومن، پر شور و انقلابی شکل، و توانست در برابر ناملایمات و خیزش‌هایی که از سوی معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی به سرگردگی اربابان خارجی (آمریکا – انگلیس و شوروی سابق) به وقوع پیوست، اظهار وجود کند.

وی افزود: آن زمان هنوز ارتش انقلابی درکار نبود و عوامل رژیم شاهنشاهی در بدنه ارتش وجود داشت؛ لذا یک نیروی انقلابی که بتواند در برابر غائله‌ها و جنگ‌های داخلی مانند، غائله خلق عرب در خوزستان، غائله جنگل آمل، مجاهدین خلق، جنگ ۸ سال تحمیلی، خانه‌های تیمی، مقابله با هواپیماربایی و حفاظت از شخصیت‌ها، سامان و توانست بعد از جنگ و گذر زمان در اجرای طرح‌های اقتصادی و آنجاییکه دولتمردان از اجرای آن عاجز بودند، تشکیل و در کنار دولت‌ها باشد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهارکرد: به همین جهت معاندین خارجی و داخلی با این قدرت برتر نظامی و سیاسی که ریشه در باور‌های مردمی دارد، سر ناسازگاری و پروژه سپاه هراسی را در پیش و به تخریب این ارگان مهم هم قسم شده اند.
 
معرفی سپاه به عنوان نیرویی سرکوبگر و خشونت‌طلب، صرف هزینه‌های بالای اقتصادی جهت امور دفاعی، دخالت سپاه در امور دولتی به ویژه سیاست خارجی و  بخشی از محور‌های اتهامی و ضدیت‌های تبلیغی در روز‌های اخیر علیه سپاه را می‌توان نام برد.

سهی گفت: لذا علت اصلی تخریب سپاه به مبنای تحلیلی غلطی باز می‌گردد که برخی از تحلیل گران مسائل سیاسی ایران در داخل و خارج به آن اعتقاد دارند. به زعم آنها، حل مشکلات ریشه‌ای کشور در چند عامل اساسی نهفته است و دولت‌ها صرف نظر از گرایش سیاسی، قادر به حل آن نیستند.
 
این عده با اشاره به نقش تعیین کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در سیاست‌های کلان کشور از جمله سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای معتقدند برای کاهش تاثیرات رهبری، ابتدا لازم است نهاد‌های زیر مجموعه ولایت فقیه بویژه سپاه و بسیج را تخریب تا به این منظور بهانه‌هایی همچون ورود نهاد‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی به بازار رقابت‌های اقتصادی و یا ورود نظامیان بویژه سپاه به عرصه سیاست و سازندگی به شدت برجسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:واقعیت این است که تاریخ سی و هشت ساله استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهد سپاه در اوج اقتدار و صلابت در تمامی عرصه‌ها در برآوردن نیاز‌های انقلاب و کشور به سان دژ مستحکم ملت ایران عمل کرده و نقش کلیدی خود را در شکست و خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات گوناگون بیگانگان و ضد انقلاب در سطوح مختلف جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم ایفاء کرده است؛ لذا کارکرد مثبت سپاه در حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن بویژه نقش پیشبرندگی که از خود نشان داده است یکی از مهمترین علل سپاه ستیزی دشمنان نظام اسلامی است.

این پیشکسوت سپاه پاسداران به بر خی دیگر از کارکرد‌های سپاه که بستر‌های خصومت و دشمنی دشمنان و در نتیجه تهاجم روانی و رسانه‌ای علیه این نهاد را فراهم می‌کند،ارتقاء کارآمدی نظام در تامین امنیت داخلی، انجام پروژه‌های سخت عمرانی در شرایطی که هیچ شرکت خارجی و داخلی قادر به انجام آن نبوده و برخورد و مقابله با اشرار، تجزیه‌طلبان قومی و عملیات‌های تروریستی است.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سناریو و خط تخریب سپاه ریشه در توانمندی و نقاط قوت سپاه در عرصه‌های مختلف دارد. در واقع، به زعم خام دشمنان بیرونی و داخلی و همچنین کسانی که ناآگاهانه و یا مغرضانه چنین خطی را در داخل پیگیر هستند، تخریب سپاه و اعتبارزدایی ملی از آن می‌تواند این نهاد مردمی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف و محدود سازد.

سهی اظهارداشت:در حالی که اولا به دلیل روحیه خدمت رسانی و مردمی سپاه هیچ گاه آن فاصله‌ای را که دشمنان آرزو می‌کنند بین سپاه و مردم ایجاد شود تا خدعه‌گری‌های آن‌ها کارگر افتد، به وقوع نخواهد پیوست؛ چرا که سپاه هویت خود را از مردم می‌گیرد و تنها نیروی نظامی مردمی دنیا به شمار می‌آید؛ لذا تخریب سپاه به زعم مردم نوعی حمله به نقاط قوت نظام و بازوی اقتدار نظام و رهبری است که نه تنها در عرصه دفاعی و ایجاد ثبات و امنیت نقش اساسی دارد، بلکه در عرصه افزایش کارآمدی، نیز همیار توانمند دولت‌ها برای افزایش رضایت‌مندی مردم به حساب می‌آید.
 
وی ادامه داد: ثانیا، سپاه به رغم برخورداری از ابزار‌های نظامی و کنترلی، تمامی فعالیت‌های خود را در چارچوب قانونی و ضوابط رسمی انجام می‌دهد. ثالثا، تخریب سپاه اگر همراهی با دشمن و خیانت به نظام و کشور نباشد، نوعی بی‌پروایی در بازی‌های سیاسی و خودزنی برای جلب سود نسیه به قیمت آتش زدن سرمایه نقدی خواهد بود که قطعا با پاسخ‌های لازم مواجه خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها