فرمانده پایگاه شهیدان حیدری خانی:

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) راز ماندگاری اسلام و شیعه است

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) راز ماندگاری اسلام و شیعه است که قرن‌ها شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر برای پاسداشت نهضت خونین کربلا تلاش می‌کنند و هیئت‌های مذهبی در نقطه به نقطه شهرها برپا شده است و مردم گروه گروه به مراسم عزاداری می‌روند و در غم و ماتم سالار شهیدان بر سر و سینه خود می‌کوبند.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۳۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، برادر بسیجی احمدرضا بیاتی شب گذشته در هیئت و در ایستگاه صلواتی ای که در پنجمین روز از دهه سوم محرم در منطقه میدان والفجر چهاراه نیری برگزار شد گفت:این روزها حال و هوای شهرمان دگرگون شده است و حزن و اندوه ماتم شهادت فرزند فاطمه زهرا(س) قامت و چهره مردم را سیاهپوش کرده است.

مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) راز ماندگاری اسلام و شیعه است

وی  بیان کرد:این روزها در هر کوچه و خیابان و در هر کوی و برزن، تکایای عزاداری بر پا شده است و هیچ دلی نیست که بی‌قرار او نباشد، لب‌ها به زمزمه درمی‌آیند، دست‌ها بر سر و سینه می‌کوبند، اشک‌ها بر گونه‌ها فرو می‌ریزد و قلب‌های شکسته حاجت‌مندانه سالار شهیدان را شفیع خود می‌خوانند.

این فرمانده پایگاه تصریح کرد: مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) راز ماندگاری اسلام و شیعه است که قرن‌ها شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر برای پاسداشت نهضت خونین کربلا تلاش می‌کنند و هیئت‌های مذهبی در نقطه به نقطه شهرها برپا شده است و مردم گروه گروه به مراسم عزاداری می‌روند و در غم و ماتم سالار شهیدان بر سر و سینه خود می‌کوبند.

وی گفت: پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا از جمله افتخارات مردم ایران است که بدون توجه به وضعیت آب و هوای کشور هر سال با شکوهتر از سال قبل آن را برگزار می‌کنند اما دشمن که همانند همیشه و در تمامی موارد نمی‌خواهد مردم برای ائمه و دین عزاداری و تلاش کنند برای کاستن از دامنه حفظ و حراست از میراث عاشورای حسینی همچنان تلاش می‌کنند و آنها از رشد بیداری جهان اسلام که تأسی از فرهنگ عاشورا دارد، واهمه دارند و تلاش می‌کنند تا زمینه تحریف و انحرافات در این فرهنگ اسلامی را فراهم سازند. اما محرم که می‌رسد بساط نذری و نذری‌پزی برپا می‌شود و افرادی که برای رفع مشکل و گرفتاری خود به صاحب سفره و صاحب این ماه عزیز گره زده بودند، در این ماه سفره‌ای پهن می‌کنند تا عزاداران حسینی را اطعام بخشند.

احمدرضا بیاتی ادامه داد: هیئت‌های عزاداری باید پایگاه تهذیب اخلاق باشد، از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود در راستای تحکیم عقاید مردم و احکام و معارف اهل‌بیت(ع) اهتمام ویژه داشته و محل پاسخگویی به شبهات جوانان باشند. سبک و سیاق مداحان در برخی موارد دیده می‌شود مداحان به گونه‌ای مقتل‌سازی کرده و عواطف مردم را جریحه‌دار می‌کنند در حالی که باید وحدت و همدلی میان سایر مذاهب را اشاعه دهند، زیرا دیده می‌شود که آن طور جلوه می‌دهند که مردم نسبت به برخی از مذاهب در جلسات متنفر می‌شوند.تخریب عواطف بر علیه انسان‌ها و مذاهب، در جلسات به نوعی توهین است که باید از آنها خودداری شود و همانطور که مقام معظم رهبری بارها این گونه رفتار را محکوم می‌کنند و از کارهایی مانند تظاهر، بدعت‌ها و کارهای محاوره‌ای که در شأن اهل‌بیت(ع) نیست، خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: هیچ هیئتی حتی بعد از گذشت صد‌ها سال نخواهد توانست عظمت مصیبت و کربلا و عاشورا را درک و وصف کند و در تاریخ هر پیامبر و امامی روز و مصیبتی داشته است اما هیچ مصیبتی به بزرگی واقعه کربلا در تاریخ نیامده است.

خبرنگار بسیجی: پناهیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها