خبرهای داغ:
چهار ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

پرداخت تسهیلات اشتغال به هزار و 103 مددجو در قزوین

طی چهارماهه نخست سال ۹۶ بیش از 15میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب وام های مشاغل خانگی و خود اشتغالی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی به هزار و 103 نفرمددجوی کمیته امداد استان پرداخت شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۵۰۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، احمد اکبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین در این نشست با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده ها و خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد با ایجاد شغل است، بیان کرد: موضوع اشتغال مددجویان امری جدی و مهم است چراکه بدون اشتغال و درآمدزایی برای خانوارهای نیازمند، استقلال معیشتی و رفع فقر و محرومیت حاصل نمی شود.
وی ادامه داد: کارشناسان حوزه اشتغال و مددکاران باید در تعامل و ارتباطی نزدیک توانمندی های مددجویان را شناسایی کنند تا افراد توانمند مشاغل خانگی و اشتغال زایی در صورت نیاز در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند و یا براساس توانایی هایشان به کارفرمایان و واحدهای تولیدی معرفی شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای اشتغال مددجویان گفت: سال گذشته در استان قزوین 47 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغال شامل طرح مشاغل خانگی و اشتغال زایی به سه هزار و 490 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین در استان قزوین پرداخت شده است.
وی وام های خوداشتغالی را یکی از سرفصل های اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد: طی چهارماهه نخست سال ۹۶ بیش از 15میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب وام های مشاغل خانگی و خود اشتغالی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی به هزار و 103 نفرمددجوی کمیته امداد استان پرداخت شد.
اکبری عنوان کرد: شناخت افراد توانمند و مهارت آموزی آنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی و کارآفرینی، از برنامه های در حال اجرای کمیته امداد است که باعث شده این نهاد از یک مجموعه حمایتی به یک سازمان فعال در زمینه ایجاد اشتغال تبدیل شود.
وی توضیح داد: دوره های آموزشی و طرح های اشتغال زایی در زمینه قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، دامداری و رشته های فنی و براساس نیاز منطقه انجام شده است، قطع یقین اعطای تسهیلات به مهارت آموختگان مددجو و خود اشتغالی آنان می تواند سبب شکوفایی و رونق هرچه بیشتر منطقه نیز شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه مهمترین مسئله بعد از ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات، استمرار و پایداری مشاغل ایجاده شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی بسیار مطلوبی برای نظارت و پایداری مشاغل ایجاد شده با همکاری متخصصان و کارشناسان انجام شده است تا با مشاوره صحیح شغلی و نظارت مستمر مانع از بازگشت مجدد خانواد ها به چرخه حمایتی کمیته امداد شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین به درآمدزایی برای مددجویان فاقد توانایی کار اشاره کرد و اعلام کرد: اگرچه برای مددجویانی که به واسطه ازکارافتادگی، کهولت سن و شرایط جسمی توانایی کار ندارند، امکان اشتغال فراهم نیست ولی با توجه به راهکار جدید کمیته امداد در ساخت واحدهای تولید برق در منازل مددجویان، با تسهیلات پرداختی کمیته امداد امکان ایجاد درآمد برای این دسته از مددجویان فراهم می شود.
وی یادآورشد: در حال حاضر 22هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار