خبرهای داغ:
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بهترین همایش وحدت را در اربعین برگزار می‌کند، گفت: اگر بناست امت واحده‌ای شکل بگیرد، بنایش از اربعین حسینی گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۸۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی  با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویی در راستای موضوعات تقریبی گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان در راستای موضوع وحدت اسلامی از طرق مختلف اقداماتی کردیم که یکی از آن‌ها تشکیل اتحادیه دانشگاهیان و فرهنگیان است. در همین راستا سعی داریم از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی رشته‌های دینی و حتی فنی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی استفاده کنیم. البته این فعالیت‌ها تماماً زیر نظر دولت‌ها انجام خواهد شد منتها تنظیم طرحنامه در راستای موضوعات تقریبی را مجمع تقریب مذاهب انجام می‌دهد و برنامه‌ریز اصلی خود دولت‌ها و نهادها خواهند بود.

وی دانشگاه مذاهب اسلامی را مهم‌ترین ظرفیت علمی در راستای موضوعات تقریبی معرفی کرد و افزود:دانشگاه مذاهب اسلامی دیگر ظرفیتی است که می‌توانیم از آن در راستای اهداف تقریبی بهره ببریم. اکنون فعالیت این دانشگاه گسترده‌تر از گذشته شده و توانسته است همکاری‌ها و تفاهم‌نامه‌های مناسبی را با سایر دانشگاه‌های کشورهای اسلامی و پژوهشگاه‌های علوم انسانی منعقد کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیاده‌روی اربعین را مهم‌ترین ظرفیت وحدت‌ساز امت‌ها و ملت‌ها برشمرد و افزود: اربعین به خودی خود در موضوع تقریب کارساز است و جاذبه امام حسین(ع) به قدری نافذ است که قابل قیاس با فعالیت‌های تقریبی ما نیست. باید گفت بهترین همایش وحدت را امام حسین(ع) در اربعین حسینی برگزار می‌کند، همایشی که هیچ مراسمی به پای آن نمی‌رسد. اگر بناست امت واحده‌ای شکل بگیرد، بنایش از اربعین حسینی گذاشته خواهد شد. در همین راستا ما از طریق کمیته اربعین مجمع تقریب مذاهب اسلامی کاروانی بزرگ مرکب از شیعه و سنی برای مراسم اربعین تدارک دیده‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها