علیرضا روحانی، رئیس دادگاه انقلاب شهرستان شهرکرد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب قبل از آنکه ارگان باشد یک فرهنگ بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۷۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  کارگاه آموزشی توجیهی پیشگیری از جرائم و تخلفات در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

رئیس دادگاه انقلاب شهرستان شهرکرد در این کارگاه با اشاره به سخنان سخیف ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب قبل از آنکه ارگان باشد یک فرهنگ بوده است.

علیرضا روحانی، اتهامات ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بی اساس دانست و تصریح کرد: هرجایی که دشمن دست بگذارد و فشار بیاورد و عصبانی شود، قطعاً راه را درست رفته ایم و باید به قول شهید بهشتی به آنها بگوییم از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان شهرکرد در این کارگاه با اشاره به هفته بهداشت روان و اهمیت پیشگیری از تخلفات و جرائم در سازمان ها و دستگاه های مختلف، اظهار کرد: پیشگیری در همه جوامع قبل از ورود قوه قضائیه است و باید گفت پزشک جراح وقتی وارد میدان می شود که وضعیت بیمار حاد شده و باید غده را از درون بدنش بیرون آورد.

وی، افزود: بسیاری از کارها مانند تغییر فرهنگ، سبک زندگی و اصلاح آداب و رسوم و ... نیازمند فعالیت دستگاه های مختلف از خانواده تا مدرسه، دانشگاه و ...، است و نباید از قوه قضائیه انتظار این کارها را داشته باشیم.

روحانی، جامعه ای را ایده آل دانست که دادگاه هایش خالی و نیروی انتظامی آن بیکار باشد؛ یعنی با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف فرهنگی و اجرایی، از وقوع جرائم و تخلفات پیشگیری گردد و فرهنگ سالم در آن جامعه نهادینه شود.

این مقام قضائی ادامه داد: آموزش و آگاه سازی عمومی و آشنایی آحاد مردم با قوانین باعث کاهش بسیاری از جرائم می شود و بسیاری از ناهنجاری ها را از بین می برد.

وی، بهترین راهکارهای پیشگیری از جرم و تخلف از منظر اسلام را تبیین کرد و گفت: تقوا، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری از مهم ترین راهکارهای دین مبین اسلام برای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در سطح جامعه است.

روحانی، یکی از اجزای امنیت ملی هر کشوری را پیشگیری از جرائم دانست و با اشاره به عوامل خطر که باعث بروز بزهکاری در جامعه می شود افزود: تغییرات فضای منطقه و بین الملل مانند مهاجرت و شورش و ...، فاصله طبقاتی در سطح ملی، مشکلات بیولوژیک فردی، شرایط خانوادگی و اختلافات زوجین، محلات ناهمگون و ... از عوامل خطری هستند که باعث بروز بزهکاری و وقوع جرایم و تخلفات می شوند.

وی، از دیگر راهکارهای پیشگیری از جرایم را از سه منظر؛ توسعه مدار، وضعی و محله مدار مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد: باید در کنار بایدها و نبایدها که برای مردم مطرح می شوند؛ چگونگی انجام دادن بایدها و ترک نبایدها نیز گفته شود تا نصایح و موعظه ها و دستورات اخلاقی در جامعه اثرگذار باشند.

رئیس دادگاه انقلاب شهرستان شهرکرد، تصریح کرد: اخلاق حرفه ای مقابل اخلاق موعظه ای است و زمینه های اخلاقی و منشور اخلاقی سازمانها را بیان می کند.

وی، در پایان یکی از تکنیک های رفع ناهنجاری های اخلاقی از سطح خانواده و جامعه را استفاده از روش بارش فکری دانست، که اولویت های انسان در برخورد با مشکلات را تعیین می سازد.

ارسال نظرات