مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان همزمان با ۲۷ مهر در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۴۴۰۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اعضای ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سنندج اظهار کرد: جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌های مساجد کشور در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.


وی از ثبت نام الکترونیکی ۵۲۴ نفر در مرحله اول این مسابقات خبر داد و افزود: بعد از برگزاری مرحله کانونی و شهرستانی این دوره از مسابقات، ۵۸ نفر جواز شرکت در مرحله استانی را کسب کردند.


گلباغی ادامه داد: ۹ نفر از دیواندره، ۶ نفر از دهگلان، پنج نفر از قروه، چهار نفر از بیجار، ۲ نفر از سروآباد و ۲۶ نفر از سنندج در مرحله استانی این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان با اشاره به رشته‌های این جشنواره قرانی عنوان کرد: قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمدوسوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامتان است که در گستره استانی و کشوری برگزار می‌شود


وی همچنین بیان کرد: مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می‌رسد.


گلباغی یادآوری کرد: سن تمامی شرکت کنندگان غیر از رشته‌ی تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد و برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم) تحقیق) در رده سنی بالای ۱۸ سال الزامی است.


وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.


مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان بیان کرد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعداد‌ها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور از دیگراهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.


گلباغی خاطر نشان کرد: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری جشنواره که همزمان با ۱۴ آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات