سرهنگ سعید شعبانی در گفتگوی ویژه با خبرنگار خبرگزاری بسیج به تشریح عملکرد ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه پرداخت.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۸۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
سرهنگ سعید شعبانی در گفتگوی ویژه با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، به تشریح عملکرد ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه پرداخت.


وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: بسیاری از نظام‌های سیاسی که از تجهیزات، تخصص و منابع سرشار مالی برخوردار هستند بدلیل نبود پشتوانه مردمی قادر به تحقق اهداف شان نیستند.


شعبانی افزود: امروز ماموریت سپاه و سازمان بسیج در حوزه‌های محرومیت زدایی، مردم یاری، اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های فرهنگی، آمورش و فراخوانی بسیجیان و برنامه‌های دیگر است.


به گفته وی، اگر تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران نبود بسیاری از این اقدام‌ها و خدمات رسانی‌ها به داخل جامعه منعکس نمی‌شد و مورد غفلت واقع بود.



سرهنگ شعبانی تاکید کرد: زمانی که مردم عملکرد مسئولان، نهاد‌ها و نظام را نگاه می‌کنند به انقلاب پایبند و وفادار می‌مانند که این یک پشتوانه مردمی خوب برای نظام اسلامی است.


وی افزود: برای جلوگیری از تهدید‌ها و کینه توزی‌های دشمنان به سرکردگی آمریکا که هدف اصلی اش جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و نظامی است، ضرورت دارد عملکرد‌ها برای مردم بازگو شود تا اعتماد عمومی به نهاد‌های نظام جلب شود.


در سال ۹۵ بیش از ۵۷ طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان قروه اجرایی شد

فرمانده سپاه قروه به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قروه اشاره نمود و گفت: در سال ۹۵ با توجه به فرامین و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام و عمل در راستای اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران و بسیج سازندگی یکی از مهمترین برنامه‌های خود را در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی قرار داد.


وی افزود: در این راستا بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در خصوص تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی به شهرستان قروه اختصاص یافت.

شعبانی خاطر نشان کرد: این اعتبار در قالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت اجرای طرح هایی، چون پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، پرورش مرغ، کشت زعفران، قالیبافی، فرش بافی و دیگر طرح‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی اجرایی شد.


وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت در سطح کشور عمل کردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که با استفاده از این سیاست‌ها و کاربرد‌ها می‌توان پیشرفت خوبی در حوزه اقتصادی داشت.

شعبانی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۹۰ درصد اعتبارات و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اختیار کار آفرینان قرار گرفته است، یادآور شد: با نظارت و بازدید میدانی صورت گرفته این تسهیلات توسط کارآفرینان منجر به تولید و اشتغال شده است.


فرمانده سپاه قروه افزود: با توجه به توانمندی و پتانسیل شهرستان قروه در بخش صنایع تبدیلی، ولی کمتر از ۵۰ درصد از این فرصت استفاده شده است حال آنکه شهرستان قروه معادن سنگ خوبی دارد که در کشور و دنیا نمونه هستند و صنایع تبدیلی در این بخش می‌تواند تولید ثروت کرده و اشتغالزا باشد.


به گفته وی، سال گذشته سه میلیارد ریال از اعتبارات سپاه برای ۱۰ واحد تولیدی با استفاده از سنگ‌های پرت و زائد در حوزه صنایع تبدیلی و تولید فراورده سنگی در سریش آباد تخصیص داده شد تا محصولات سنگی شهرستان به عنوان یک برند در کشور و دنیا مطرح شود.



اجرای بیش از ۷۰ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان قروه

سرهنگ شعبانی با اشاره به بخش مردم یاری و محرومیت زدایی به عنوان سیاست جدید سپاه و سازمان بسیج در سطح روستا‌ها و مناطق دور و کم برخوردار و محروم افزود: برای محرومیت زدایی و مردم یاری طرح‌های خدماتی و عمرانی سپاه تا پایان سال ۹۶ به اتمام می‌رسد.


فرمانده سپاه قروه اظهار کرد: در زمینه محرومیت زدایی و مردم یاری سپاه قروه ۷۰ طرح از سال ۹۳ تاکنون تکمیل و یا در دست اقدام دارد که از این تعداد، ۱۲ خانه عالم در روستا‌های دور افتاده، ۱۴ مسجد، پنج غسالخانه روستایی و ۱۴ سرویس بهداشتی در روستا‌ها احداث کرده است.


وی زیرسازی سه راه روستایی، احداث ۶ طرح آبرسانی، پل ارتباطی بین روستایی، مرمت حوزه علمیه، تکمیل چهار استاد سرا، و مرمت ۱۰ مدرسه در سطح شهر و روستا‌ها با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریالی را از دیگر اقدامات سپاه شهرستان قروه اعلام کرد.

سرهنگ شعبانی افزود: هدف سپاه و سازمان بسیج در بخش محرومیت زدایی کمک به خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست و بیماران صعب العلاج که هزینه تهیه دارو و درمان خود را ندارند است و با سرکشی از این خانواده ها، پنج میلیون ریال به هر خانواده کمک کرده است.


اختصاص ۸۵۰ پک لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت

سعید شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال تحصیلی جدید بسیاری از روستاییان این شهرستان قدرت خرید لوازم التحریر برای فرزندان خود را نداشتند که سپاه و بسیج در سه مرحله ۸۵۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر (هر بسته به ارزش یک میلیون ریال) تهیه و میان این خانواده‌ها توزیع کرد.


وی افزود: در راستای برنامه‌های محرومیت زدایی با آغاز سالتحصیلی جدید نسبت به مرمت و بازسازی و زیباسازی ۱۰ مدرسه اقدام کرده ایم که به کمک اموزش و پرورش این طرح اجرا شده است

فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: آورده نقدی سپاه پاسداران در این طرح برای هر مدرسه ۱۰۰ میلیون ریال بوده است و بالغ بر ۱ میلیارد ریال در این راستا و در جهت مرمت و بازسازی و زیباسازی مدارس هزینه شده است.



اجرای طرح کرامت ۲ در قرارگاه جوادالائمه (ع)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در بخش پایانی سخنان خود به اجرای طرح کرامت ۲ اشاره نمود و گفت: سرهنگ شعبانی با اشاره به ماموریت دیگر سپاه قروه در قالب قرارگاه جواد الائمه (ع) و اجرای طرح کرامت ۲ اضافه کرد: در این طرح سپاه به صورت پایلوت یک منطقه آلوده به مواد مخدر را شناسایی و معرفی می‌کند تا در آن حوزه پیشگیری، دستگیری مواد فروشان، معرفی معتادان به کمپ ترک اعتیاد، بهبود زیرساخت‌ها و کار‌های عام المنفعه اقداماتی انجام شود.


وی یادآور شد: اعتبار قرارگاه جواد الائمه برای اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جذب شد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال دیگر نیز در نیمه دوم سال تخصیص داده می‌شود.

سرهنگ شعبانی تاکید کرد: اشتغالزایی و درآمد زایی برای معتادن بهبود یافته یکی از کمک‌های سپاه و سازمان بسیج است که در این راستا صنایع، کارخانه‌های بزرگ و کوچک شهرستان با گرفتن ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، نسبت به بکارگیری معتادن بهبود یافته اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات